۱۸ نفر از کارآموزان جوان قضایی استان در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری خوزستان تحلیف و ادای سوگند یاد کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس دادگستری استان خوزستان در مراسم تحلیف و ادای سوگند در جمع قضات جوان ضمن سفارش به تقوا و نظم در امور محوله بر لزوم صبر و بردباری در رسیدگی به پرونده ها تاکید کرد و گفت: آستانه تحمل و توانمان باید در قضاوت بالاتر برود و کار حرفه ای قضاوت مبتنی بر دانش و اراده و تصمیم گیری است و یک نوع مدیریت است و حس همدردی با ارباب رجوع بسیار مهم است که باید به آن توجه کنیم.

او افزود: قضات در صدور حکم ، حق الناس را باید به خوبی رعایت کنند و همیشه با توکل بر خدا و توسل بر ائمه اطهار (س) از لغزشها و خطاها دوری نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی در ادامه با بیان اینکه هیچ عاملی نباید در قضاوت تاثیرگذار باشد اظهار داشت: این عامل بیرونی ممکن است به نوعی تهدید یا ملاحظه کاری‌هایی باشد که استقلال قاضی را از بین ببرد که باید در این زمینه توجهات لازم صورت گیرد چرا که استقلال قاضی در گرو عزت است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سعدی معاون آموزش و منابع انسانی دادگستری خوزستان گفت: این ۱۸ قاضی جوان و تازه نفس که در بخش های مختلف دادگستری استان مشغول به کار می شوند کارآموزانی هستند که توانستند مراحل مختلف جذب، گزینش، کارآموزی و اختبار پایان دوره را با موفقیت سپری کنند.

در پایان مراسم تحلیف ، از کارآموزان برتر این دوره‌ها با اهدای جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.