خبرگزاری‌های دولتی چین اعلام کردند تمامی بیمارستان‌های موقتی که برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان برپا شده بود، جمع شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک وب‌سایت مورد حمایت دولت شانگهای در حساب توئیتری خود از بسته شدن تمامی بیمارستان‌های موقت در شهر ووهان چین که مرکز شیوع ویروس جدید کرونا بود خبر داد.

بنا به گفته این منبع خبری، دولت چین تمامی بیمارستان‌های موقتی را که در شهر ووهان برای بستری کردن بیماران کرونایی برپا کرده بود جمع کرده است.

اواخر ماه دسامبر ویروس جدید کرونا با نام کووید ۱۹ در شهر ووهان مرکز استان هوبئی چین شیوع یافت. دولت چین بلافاصله با قرنطینه کردن این شهر و برپایی بیمارستان‌های موقت به مقابله با گسترش بیشتر این ویروس پرداخت و پس از حدود دو ماه و نیم اکنون روند همه‌گیری کرونا در چین نزولی شده است. امروز پکن اعلام کرد آمار فوتی‌های کرونا به پایین‌ترین حد خود رسید. کمیسیون ملی بهداشت چین آمار جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور را ۱۷ نفر اعلام کرد که کمترین رقم از نظر تعداد فوتی‌ها از ابتدای شیوع کرونا محسوب می‌شود.

با این حال و با وجود کنترل مناسب این ویروس در داخل کشور چین، کووید ۱۹ توانست خود را به سایر نقاط جهان برساند و تا به امروز بیش از ۱۱۰ کشور و قلمرو را آلوده کند. بنا بر آمار رسمی تاکنون بیش از ۱۱۴ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده اند و بیش از چهار هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار