در پی شیوع کرونا در آمریکا، شماری از اعضای کنگره این کشور که مشکوک به ابتلا به این بیماری هستند، شخصا خود را قرنطینه کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، چندین تن از اعضای کنگره آمریکا این هفته اعلام کردند در پی تماس با افرادی که آزمایش ابتلای آن‌ها به کرونا مثبت شده است، خود را قرنطینه کرده‌اند.

این اقدام احتیاطی در حالی صورت گرفت که تعداد موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و سراسر جهان رو به افزایش است.

جولیا براونلیِ دموکرات از ایالت کالیفرنیا روز دوشنبه اعلام کرد با فردی مبتلا به ویروس کرونا ملاقات کرده و خودش و کارمندش در اقدامی کاملا احتیاطی در قرنطینه هستند.

براونلی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من با مطب پزشک، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، مرکز سلامت عمومی ونتورا و پزشک شخصی‌ام -که در بیماری‌های عفونی تجربه دارد- مشورت کردم همگی گفتند احتمال ابتلای من و کارمندم به ویروس کرونا خیلی کم است. اگر چه با توجه به تماس‌های متعددی که معمولا من و کارمندم هر روز وقتی کنگره جلسه دارد، داریم، تصمیم گرفتم دفترم را برای این هفته تعطیل کنم.»

داگ کالینزِ جمهوری‌خواه نیز روز دوشنبه اعلام کرد به دلیل تماس با فرد مبتلا به ویروس کرونا در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران، خود را قرنطینه کرده است.

او گفت این کنفرانس به وی اطلاع داده مقامات عکسی از او در حال تعامل با این فرد مبتلا را پیدا کرده‌اند.

این عضو کنگره تاکید کرد: با اینکه من کاملا احساس سلامتی دارم و هیچ علامت بیماری هم ندارم تصمیم گرفتم در اقدامی احتیاطی به مدت ۱۴ روز خود را قرنطینه کنم.

کالینز روز جمعه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و دیگر مقامات دولتی این کشور را در بازدید از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها همراهی کرده بود.

سناتور تد کروزِ جمهوری‌خواه از ایالت تگزاس نیز اعلام کرد به دنبال تماس با برخی از شرکت‌کنندگان کنفرانس اقدام عمومی محافظه‌کاران، در خانه‌اش خود را قرنطینه کرده است.

کروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من تعامل مختصری با کسی داشته‌ام که اکنون به ویروس کوید ۱۹ آلوده شده است. این تعامل شامل مکالمه‌ای کوتاه و یک دست دادن بوده است. این سطح از ارتباط با این فرد از نظر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا معیاری برای خودقرنطینگی نیست. اما در اقدامی احتیاطی من در خانه ام می‌مانم.»

پل گسار، نماینده جمهوری‌خواه از ایالت آریزونا، نیز اعلام کرد وی و چند تن از کارمندانش بدنبال تماس با یکی از شرکت‌کنندگان در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران که به ویروس کرونا مبتلا شده است، خود را در قرنطینه قرار داده‌اند.

او در توئیتی نوشت: من اعلام می‌کنم به همراه سه تن از کارمندان ارشدم پس از تماس با کسی که به دلیل ابتلا به این ویروس ووهان بستری شده است، در قرنطینه شخصی هستیم.

در پی انتقاد‌هایی از گسار بخاطر نامیدن ویروس کرونا به عنوان «ویروس ووهان»، وی از این گفتار خود دفاع کرد.

مت گائتسِ جمهوری‌خواه از ایالت فلوریدا نیز که با فرد مبتلا در این کنفرانس تعامل داشته نیز ۱۴ روز به قرنطینه رفته است.

دفتر او در بیانیه‌ای اعلام کرد:«با اینکه این عضو کنگره هیچ علائمی ندارد، امروز آزمایش داده و انتظار می‌رود به زودی نتیجه آن مشخص شود. بنابر توصیه احتیاطی پزشک، او اکنون در قرنطینه به سر می‌برد.»

گائتس روز دوشنبه ترامپ را در هواپیمای ریاست جمهوری همراهی کرده است.

مارک میدوز، نماینده کارولینای شمالی، نیز روز دوشنبه اعلام کرد به دلیل شرکت در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار و تماس با فردی که ابتلای او به ویروس کرونا تایید شده است، در قرنطینه است.

سخنگوی میدوز گفت او آزمایش داده است. او هیچ علائمی ندارد و صرفا بنابر توصیه‌های احتیاطی پزشک، در قرنطینه به سر می‌برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار