در این بسته خلاصه‌ای از دروس هویت اجتماعی پایه دوازدهم، هندسه ۲ پایه یازدهم، عربی پایه دوازدهم، جغرافیای پایه دهم و زیست شناسی پایه دهم تدریس می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به تعطیلی مدارس کشور به دلیل پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا، وزارت آموزش و پرورش و سازمان صداوسیما برای جبران عقب افتادگی دانش آموزان از دروس، دبیران منتخب به صورت زنده بر روی آنتن تدریس می‌کنند.

اگر موفق به دیدن درس مورد نظر خود نشده‌اید، خلاصه درس مرتبط با مقطع خود را اینجا مطالعه کنید.

خلاصه کلاس هویت اجتماعی پایه دوازدهم در شبکه آموزش مورخ ۱۹ اسفند

در این جلسه به تحولات هویتی جامعه پرداخته  شده است.

گفتنی است هویت فرهنگی جهان اجتماعی براساس عقاید و ارزش‌های اجتماعی شکل می‌گیرد. هویت فرهنگی جهان اجتماعی: مجموعه عقاید وارزش‌های اجتماعی مشترک پذیرفته شده‌ی افراداست. نقش‌های اجتماعی هویت اجتماعی افراد را می سازند. با عضویت در جهان‌های اجتماعی دارای هویت اجتماعی می‌شویم. البته توان نقد و تحلیل و خروج از یک جهان اجتماعی وورود به جهان اجتماعی دیگری را دارد.

هویت فرهنگی جهان اجتماعی گسترده تر از هویت اجتماعی افراد است. هویت اجتماعی در پرتو هویت فرهنگی جهان اجتماعی شکل می‌گیرد. هویت فرهنگی فرصت شکل گیری هویت‌های اجتماعی (شغلی، خانوادگی، علمی و...) متناسب با خود را فراهم می‌کند و گاهی در برابر این شکل گیری مقاومت می‌کند. (چون آن را با عقاید اساسی خود ناسازگارمی بیند.) چارچوب هویت اجتماعی درقالب هویت فرهنگ سازماندهی می‌شود.

دانلود فیلم کلاس هویت اجتماعی پایه دوازدهم در شبکه آموزش مورخ ۱۹ اسفند


خلاصه کلاس هندسه ۲ پایه یازدهم در شبکه آموزش مورخ ۱۹ اسفند

هندسه یازدهم برای بسیاری از دانش آموزان درسی ناخوشایند است که علاقه‌ای به آن ندارند؛ علت این امر را شاید به توان در عدم درک و یادگیری دقیق این درس دانست.

در این جلسه درس هندسه ۲  پایه‌ یازدهم و محتوای روابط طولی در مثلث است که شامل عناوینی همچون؛ قضیه سینوس‌ها، قضیه کسینوس‌ها، نیمسازهای زوایای داخلی و هرون می شود.

دانلود فیلم کلاس هندسه ۲ پایه یازدهم در شبکه آموزش مورخ ۱۹ اسفند


بیشتر بخوانید: خلاصه دروس مقطع ابتدایی در شبکه آموزش + فیلم


خلاصه کلاس عربی پایه دوازدهم در شبکه آموزش مورخ ۱۹ اسفند

از آنجا که حل تمرینات درس عربی دوازدهم نیازمند دانش بسیار است  و این موضوع برای دانش آموزان دشوار است . به ویژه در ایام امتحانات و کنکور که دانش آموز نیاز به جواب عربی دوازدهم دارد. در این جلسه به فصل چهارم کتاب عربی پرداخته شده و مصدرها و افعال مورد استفاده در جمله ها مورد بررسی قرار گرفته است.

دانلود فیلم کلاس عربی پایه دوازدهم در شبکه آموزش مورخ ۱۹ اسفند


خلاصه کلاس جغرافیای پایه دهم در شبکه آموزش مورخ ۱۹ اسفند

در درس هفتم جغرافیا پایه دهم به موضوع ویژگی های جمعیت ایران و پراکندگی جمعیت در قسمت های مختلف کشور پرداخته شده است.

۱-پراکندگی جمعیت درایران، ۲-رشد جمعیت (رشد طبیعی ورشد مطلق جمعیت)، ۳-ساختمان جمعیت (هرم سنی جمعیت و...)، ۴-مهاجرت،  ۵-سیاست‌های جمعیتی از جمله موضوعاتی است که در این جلسه به آن اشاره شده است.

دانلود فیلم کلاس جغرافیای پایه دهم در شبکه آموزش مورخ ۱۹ اسفند


خلاصه کلاس زیست شناسی پایه دهم در شبکه آموزش مورخ ۱۹ اسفند

زیست شناسی یکی از بخش‌های مهم در کنکور سراسری تجربی محسوب می شود که هر ساله سهم مهمی از سوالات را به خود اختصاص می‌دهد.

  فصل ششم این کتاب شامل درسنامه ای کامل و خلاصه از مطالب از فصل یاخته تا گیاه است  که به طور جامع تمام مطالب را در بر می گیرد .

 مطالب فصل ششم زیست دهم شامل دیواره یاخته ، ترکیب دیواره ، کُریچه ، رنگ‌های پاییزی ، انواع یاخته ، سامانه ی بافت پوششی ، بافت زمینه ای ، بافت آوندی ، دانه و درخت و ... است.

دانلود فیلم کلاس زیست شناسی پایه دهم در شبکه آموزش مورخ ۱۹ اسفند

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار