نماینده تام الاختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: ۱۲۰ بیمار کرونا در استان قزوین بهبود یافته اند و از شهروندان انتظار داریم از منزل خارج نشده و در مراکز جمعیتی حضور نیابند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، کرمی نماینده تام الاختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: اخبار خوبی از وضعیت ویروس کرونا در استان قزوین نداریم و همچنان از شهروندان درخواست می‌کنیم خانه را بهترین مکان برای درمان بیماری بدانند.

او بیان کرد: خبرهای رسیده از بازار قزوین بیانگر حضور افراد زیادی در این مکان و بی توجهی عده‌ای از شهروندان به مخاطرات ویروس کرونا است لذا اکیداً درخواست می‌کنیم شهروندان از خانه خارج نشوند و سلامت خود و خانواده‌هایشان را جدی بگیرند.

۱۲۰ بیمار کرونا در استان قزوین بهبود یافته اند

کرمی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا اظهار داشت: در استان قزوین تعداد ۲۴۷ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و تست آنها مثبت بوده است.

او اضافه کرد: همچنین تاکنون ۲۰ نفر جان خود را با این بیماری از دست داده اند و در حال حاضر ۱۲۰ نفر هم در بیمارستانها بستری هستند و تحت درمان قرار دارند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه علوم پزشکی در ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین بیان کرد: با کمک کادر پزشکی و درمانی همچنین ۱۲۰ نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند اما باید مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

کرونا با شعار شکست داده نمی‌شود / ‏‬ زنجیره انسانی برای کنترل کرونا باید قطع شود

او گفت: شکست دادن کرونا با شعار نمی‌شود و باید همه شهروندان و خانواده‌ها واقعاً این ویروس را جدی بگیرند و بدانند بی توجهی به نکات بهداشتی جان آنها و همه مردم را به خطر می‌اندازد و این که شنیده شده برخی همچنان در بازارهای شهر حضور یافته و مانند روزهای عادی خرید می‌کنند خیلی خطرناک و نگران کننده است.

کرمی اظهار داشت: اگر کشور چین توانسته بیماری را کنترل کند تنها به واسطه همراهی مردم است و شما در تصاویر می‌بینید که در شهر هیچ کسی نیست و ما نیز باید بدانیم بهترین راهکار فقط قطع کردن زنجیره انتقال انسانی آن است.

او گفت: ویروس کرونا قوی و خطرناک است و تنها راه آن پیشگیری با رعایت نکات بهداشتی و دوری از مراکز جمعیتی است لذا بار دیگر تاکید و درخواست عاجزانه داریم که شهروندان تلاش کادر پزشکی را هدر ندهند و با خروج از منزل خود و دیگران را به خطر نیندازند.

کرمی افزود: عوارض بیماری کرونا جدی است و حتی بهبودیافتگان در معرض ابتلای دوباره هستند لذا بهترین راه این است که همه مراقبت کنیم تا به آن دچار نشویم لذا ماندن در منزل بهترین راه جلوگیری از ابتلاء به بیماری است.

توصیه‌ها را جدی بگیریم:

همچنان کادر پزشکی و مدیران بحران هشدار می‌دهند تا مردم به دلیل کاهش سعه صدر خود و بی حوصلگی خطر ویروس کرونا را فراموش نکنند و رفتار عادی در پیش نگیرند و به داخل شهر و بازار تردد نکنند زیرا این روزها مراکز جمعیتی بهترین مکان برای انتقال ویروس کرونا و افزایش مشکلات جامعه پزشکی است.

باید ماندن در منزل را برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایمان و جلوگیری از آلودگی دیگران جدی بگیریم و مراقب باشیم با یک بی احتیاطی و سهل انگاری به گسترش ویروس خطرناک کرونا دامن نزنیم زیرا در این صورت ممکن است خود و خانواده خود را نیز قربانی ندانم کاری خود کنیم. شک نکنید ماندن در منزل تضمین سلامت همه شهروندان است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار