رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان اندیکا گفت: به جهت رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، مساجد شهرستان اندیکا تا پایان هفته جاری تعطیل شد.

حجت الاسلام سیداحسان روشن پور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان اندیکا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به جهت رعایت مسائل بهداشتی و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا، در جلسه‌ای با حضور امام جمعه محترم شهرستان مقرر شد فعالیت مساجد در سطح شهرستان تا پایان هفته جاری تعطیل شود.

او افزود: این تصمیم به جهت سلامت مردم اتخاذ شده است و زمان آغاز فعالیت مساجد شهرستان متعاقبا از طرف این سازمان به اطلاع مردم خواهد رسید.

کروناویروس‌ها خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که برای اولین بار در سال ۱۹۶۰ کشف شده‌اند. آنها موجب بروز بیماریهایی از خانواده سرما خوردگی در انسان و حیوانات می‌گردند.

علایم بیماری شامل تب، سرفه های خشک و گاهی مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس، تندنفسی و گلودرد و آبریزش بینی است. اولین مبتلایان این بیماری در ووهان در بازار خوراک دریایی کار می‌کردند یا در آنجا حضور داشتند؛ ولی با توجه به گسترش بیماری در افرادی که با حیوانات در تماس نبودند سازمان بهداشت جهانی انتقال انسان به انسان را نیز مد نظر قرار داده‌است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.