مسابقات انتخابی جام جهانی فوتبال و فوتسال به تعویق افتاد

بر اساس اعلام سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، مسابقات انتخابی جام جهانی فوتبال و فوتسال در قاره آسیا به تعویق افتاد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ پس از مشورت با فدراسیون‌های فوتبال در آسیا، فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) موافقت کرده اند مسابقات آینده انتخابی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ در آسیا را به شرح زیر به تعویق بیندازند:

بازی‌هایی که قرار بود در طول پنجره بین المللی ۲۳-۳۱ مارس (۴ تا ۱۲ فروردین) و ۱-۹ ژوئن ۲۰۲۰ (۱۲ تا ۲۰ خرداد) برگزار شود به تاریخ‌های بعدی موکول می‌شوند.

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد جزئیات بیشتر مسابقات به تعویق افتاده، بحث خواهند کرد. اما، برای حمایت از فدراسیون‌های عضو فیفا و به شرطی که امنیت تمام افراد دخیل طبق استاندارد‌های مربوط تامین شود و نیز در صورت توافق دو طرف درگیر یک مسابقه و AFC، بازی (بازی‌ها) می‌تواند. تاکید می‌شود که از انجمن‌های عضو مربوطه و به شرط آنکه ایمنی همه افراد دخیل استاندارد‌های لازم را داشته باشد و کشور‌هایی که قرار است با هم بازی کنند با همدیگر به توافق برسند، مسابقه (مسابقه ها) می‌توان همچنان در همان پنجره مارس و ژوئن ۲۰۲۰ انجام شود. از ماه مارس یا ژوئن سال ۲۰۲۰، اما این امر همواره باید به تایید فیفا و AFC برسد.

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین توافق کرده اند که مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ در ترکمنستان را که به عنوان مقدماتی جام جهانی فوتسال لیتوانی ۲۰۲۰ محسوب می‌شود، به تاریخ ۵ تا ۱۶ آگوست ۲۰۲۰ موکول کنند.

پیش بینی می‌شود مسابقات فوتبال انتخابی المپیک طبق برنامه برگزار شود، به استثنای بازی زنان کره جنوبی و چین، که قرار است در پنجره بین المللی ۱-۱۰ ژوئن ۲۰۲۰ برگزار شود.

فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به ارزیابی وضعیت در رابطه با COVID-۱۹ ادامه خواهند داد و تصمیم خواهند گرفت که آیا تغییرات بیشتری در برنامه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ آسیا با هدف محافظت از ایمنی و سلامتی همه افراد دخیل، نیاز است یا خیر.


بيشتر بخوانيد: رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به تعویق افتاد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار