مدیرکل امور مالیاتی فارس از واریز ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری ها، دهیاری‌ها و امور عشایری استان فارس در یازده ماه گذشته سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ناصرهاشمی با بیان اینکه این مبلغ از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها دهیاری‌ها و امور عشایر فارس واریز شده، گفت: نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد است که مطابق قانون شامل ۶ درصد مالیات و ۳ درصد عوارض ارزش افزوده است.

او، به میزان عوارض انتقالی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان فارس تا پایان بهمن ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: تا پایان بهمن ماه از محل درآمد مالیات‌های غیرمستقیم یک هزار و ۹۱۶ میلیارد ریال عوارض به شهرداری شیراز و بیش از ۱۸۴ میلیارد ریال نیز به دهیاری‌های شهرستان شیراز واریز شده است.

هاشمی بیان کرد: البته شهرداری‌های سایر مناطق استان به جز شیراز نیز یک هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند و دهیاری‌ها و عشایر استان نیز یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال دریافتی داشته‌اند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با تقدیر از مودیان برای واریز مالیات بر ارزش افزوده، گفت:این نوع مالیات مصداق واقعی عدالت مالیاتی است، زیرا که مصرف کنندگان با توجه به میزان مصرفشان، مالیات پرداخت می‌کنند که این موضوع در راستای تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی مهم و نقش آن در توسعه و رفاه عمومی انکار ناپذیر است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.