رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت:حفظ آرامش، اطلاع رسانی و ماندن در خانه از جمله راه‌های اصلی کنترل بیماری کرونا است.

محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: مرگ و میر بر اثر کرونا ۲ درصد است و برای جلوگیری از گسترش این بیماری در سطح کشور شهروندان باید از هرگونه سفر غیرضروری جلوگیری کنند.

او ادامه داد:بهترین حالت کنترل بیماری، ماندن افراد در خانه است چرا که بسیاری از افراد ناقل این بیماری اند و در تماس با گروه‌های حساس بیماری را به این افراد منتقل می‌کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: توصیه جدی ما به مردم و شهروندان این است که در روز‌های پیش رو تا حد امکان از خانه خارج نشوند و تنها برای خرید‌های ضروری از منزل خارج شوند، عدم حضور مردم در بازار و اجتماعات کمک شایانی به جلوگیری از گسترش این بیماری می‌کند.

افکار ادامه داد: ویروس کرونا مانند ویروس‌های دیگر، مانند آنفلوانزا به میزان محدودی مرگ‌ومیر دارد و ویروس خیلی خطرناکی نیست، اما ویژگی خاص این ویروس بیماری‌زا بودن شدید آن است و شیوع سریعی دارد و همین موضوع موجب شده است که افراد زیادی را درگیر کند.
 
انتهای پیام// ز.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.