مغازه داران و بازاریان شهرستان مهاباد در حرکتی خود جوش به پویش ملی در خانه بمانیم پیوستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، شجاعی معاون استاندار و فرماندار مهاباد گفت: مغازه‌داران و کسبه شاغل در تاناکورا و بازارچه‌های خرید در این شهرستان برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا طی جلسه‌ای با مسوولان این شهرستان به صورت داوطلبانه مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

او افزود: بازاریان و کسبه این شهرستان همواره در شرایط سخت با مردم و مسوولان همگام بوده‌اند و اقدام داوطلبانه آنان برای تعطیلی بازار نقش مهمی از کاهش میزان مسافران و رفت و آمد مردم در داخل شهر دارد.

شجاعی اظهار داشت: پویش دریافت نکردن اجاره‌بها در این شهرستان نیز تقویت شده و بسیاری از مالکان مغازه‌های بازار به صورت خودجوش از دریافت اجاره ماه‌های اسفند و فروردین سال ۱۳۹۹ صرف‌نظر کرده‌اند.

معاون استاندار و فرماندار مهاباد بیان داشت: از همراهی و همگامی مردم این شهرستان با مسوولان برای مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرده چرا که ماندن در خانه و حضور نیافتن در اجتماعات می‌تواند مهمترین راه برای مقابله این ویروس باشد.

بهزاد مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: با توجه به ۲ مورد مثبت در شهرستان باید تمامی راهکار‌های لازم جهت جلوگیری از تجمعات مردمی در خیابان‌ها و بازار‌ها و بازارچه‌های برای قطع حلقه اتصال ویروس کرونا و به حداقل رساندن امکان سرایت را به وجود آوریم.

او افزود: اگر مردم همکاری کنند و به پویش در خانه‌ها بمانیم بپیوندند موارد ابتلای افراد به کرونا کاهش خواهد یافت.

بهزاد اظهار داشت: تقریبا ۹۸ درصد مبتلایان به ویروس کرونا درمان می‌شوند و حدود ۸۰ درصد مبتلایان فرم خفیف هستند و بقیه افراد اگر به خوبی مراقبت شوند، درمان خواهند شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.