افاضلی: هیچ راهی به غیر از تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال نداریم

کارشناس فوتبال گفت: برای برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال راه دیگری به غیر از اصلاح و تغییر اساسنامه نداریم.

هومن افاضلی کارشناس فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات و شرایط فعلی فوتبال، اظهار داشت: مسئله‌ای که در حال حاضر بسیار مهم است این است که بازیکنان الان بر روی فوتبال تمرکز ندارند و تمام دغدغه‌شان سلامتی و خانواده است. من فکر می‌کنم که اگر همه چیز را به این شکل در انتظار بگذاریم، خوب نیست.

او ادامه داد: اینکه ما یک تا ۲ ماه مسابقات را تعطیل کنیم کمکی به فوتبال نمی‌کند و زمان شروع لیگ و آماده‌سازی فصل بعد ما را عوض می‌کند. به نظر من معقولانه‌ترین حالت ممکن این است که ما امسال لیگ را تعطیل کنیم. از همین امروز تیم‌ها برای یارگیری و برنامه‌ریزی سال آینده خود تصمیم بگیرند؛ تکلیف لیگ هم تقریبا مشخص است، یا جام می‌دهند یا نمی‌دهند، اما تیم‌هایی که قصد شرکت در لیگ آسیا را دارند، تکلیفشان معلوم است و صعود و سقوط کردن و امتیازدهی با مربیان و کارشناسان این حرفه صورت می‌گیرد.

افاضلی درباره نگرانی تیم فوتبال پرسپولیس مبنی بر برگزار نشدن لیگ، بیان کرد: من تیم پرسپولیس را دوست دارم همانطور که استقلال را دوست دارم. گاهی اوقات مسائلی در زندگی وجود دارد که از قهرمانی و سایر موضوعات مهم‌تر است ضمن اینکه پرسپولیس سهمیه جام باشگاه‌های خود را قطعا می‌گیرد، چون به هر حال ۱۰ امتیاز از بقیه تیم‌ها جلوتر است.

این کارشناس فوتبال درباره شرایط و وضعیت اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: شما زمانی که عضویت نهاد‌های بین‌المللی را قبول کردید، یک سری مسئولیت‌دارید. در حال حاضر ما جزو زیرمجموعه فدراسیون جهانی فوتبال محسوب می‌شویم مجبور هستیم تا یک سری شرایط را قبول کنیم، بنابراین راهکار دیگری وجود ندارد و قطعا ما باید اساسنامه را تغییر دهیم.

افاضلی تأکید کرد: فیفا به اندازه کافی به ما زمان داده و شک نکنید که هیچ انتخاباتی برگزار نخواهد شد مگر اینکه اساسنامه طبق خواسته آن‌ها تغییر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار