به مناسبت میلاد امام علی (ع) مسابقه کتابخوانی به صورت مجازی و برخط در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرزاد صدری رئیس اداره فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز گفت: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و تعویق برنامه‌های فرهنگی و هنری که به‌صورت محیطی و میدانی امکان برگزاری مسابقات کتابخوانی به صورت حضوری وجود ندارد، زمینه برای مشارکت شهروندان به صورت مجازی در امور یادشده فراهم شده است.

او، بیان کرد: مسابقه کتابخوانی در قالب مطالعه خطبه ۱۹۲ نهج البلاغه (بر اساس نسخه المعجم المفهرس و صبحی صالح) با عنوان قاصعه ترتیب داده است.

صدری، خطبه یاد شده را زیبا و پند آموز و سرشار از نکات اخلاقی دانست و تصریح کرد: خطبه قاصعه، محتوایی اخلاقی و اجتماعی دارد و موضوع آن نکوهش تعصب و خودپسندی است و در اواخر حکومت امیرالمؤمنین (ع) ایراد شده که امام متقیان حضرت علی (ع) در آن درباره تفرقه اجتماعی هشدار داده و عاملان آن را سرزنش می‌کند.

رئیس اداره فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز ادامه داد: شهروندانی که به کتاب نهج البلاغه دسترسی ندارند می‌توانند ازطریق فایل پی-دی-اف و همچنین فایل صوتی این بخش از نهج البلاغه که در در سامانه برگزاری آزمون آنلاین کتابخوانی به آدرس www.shiraz-brc.ir به صورت رایگان در اختیار قرار گرفته، بهره‌مند شوند.

او، افزود:فرصت شرکت در مسابقه تا ۲۰ اسفندماه از طریق همین سامانه و با برگزاری آزمون آنلاین که شامل ۱۰ پرسش چهار گزینه‌ای بوده، مقرر شده است و اسامی برگزیدگان تا ۲۵ اسفندماه از طریق سامانه www.shiraz-brc.ir و پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.