سفیر سابق ایران در عراق گفت:دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در سفر به بغداد، توسعه مناسبات ایران و عراق را در دستور کار قرار داد.

بررسی مسائل منطقه در سفر شورای عالی امنیت ملی به عراق/تشکیل دولت عراق دغدغه داخلی این کشور استحسین دانایی‌فر سفیر پیشین ایران در عراق در گفت و گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به اشاره به سفیر اخیر علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی به عراق اظهار کرد:سفر شمخانی  به بغداد در شرایط کنونی با توجه به وضعیت روانی ایجاد شده به دنبال شیوع کرونا و کاهش رفت آمدها در مرزهای دو کشور  لازم بود.

او افزود: به طور حتم در سفر شمخانی به عراق مسائلی پیرامون ادامه تعاملات و تجارت تهران_بغداد مطرح شده است تا روابط دو کشور تحت تاثیر ویروس کرونا قرار نگرفته و متوقف نشود.

دانایی فر بیان کرد:مسائل منطقه و آخرین تحولات در کشورهای همسایه هم  از جمله دغدغه های مهمی است که در سفر دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان به عراق مورد توجه قرار گرفت.

سفیر پیشین ایران در عراق در پاسخ به این سئوال که آیا در سفر دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان در بغداد به موضوع تشکیل کابینه این کشور هم پرداخته شد؟ گفت: با شناختی که از وضعیت دو کشور داریم بعید می دانم که  شمخانی در این سفر به  تشکیل دولت در عراق بپرازد چرا که این امر یک دغدغه داخلی برای عراق محسوب می شود و ایران بر این تاکید دارد.

دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی روز گذشته در سفر به بغداد علاوه بر رئیس جمهور این کشور با مقامات عالی رتبه دیگر عراق رایزنی کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار