مدیر نظارت بر مواد غذای و ارزیابی محصولات آرایشی و بهداشتی گفت: تغذیه سالم و خانگی یکی از راههای مقابله با شیوع کرونا است.

تغذیه سالم راه پیشگری از کرونامحمد کاظم زاده، مدیر نظارت بر مواد غذایی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: با بیان اینکه بیماران ریوی باید روزانه بیشتر از ویتامین‌های آ و سی از جمله میوه‌های نظیر پرتقال، نارنگی، کیوی، کلم، شلغم، فلفل دلمه ای، گوجه، جعفری، هویج، اسفناج، برگ چغندر استفاده کنند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و ارزیابی محصولات آرایشی و بهداشتی با اشاره به اینکه مصرف مایعات باید افزایش پیدا کند افزود: تا حد ممکن از غذا‌های بیرون باید خوداری کرد.

کاظم زاده با تاکید بر اینکه گروه‌های حساس در جامعه باید بیشتر مراقب سلامتی خود باشند،گفت: بچه‌های زیر پنج سال و خانم‌های باردار بیشتر در معرض خطر هستند و باید روزانه سه وعده میوه و دو واحد سبزی مصرف کنند.

او با بیان اینکه برای پیشگری از بیماری کرونا باید سیستم ایمنی بدن را بالا برد، افزود: در موقع خرید میوه وسبزیجات باید میوه را شسته و با مواد شوینده ضد عفونی کرد و در نبود مواد ضد عفونی کننده می‌توان از سرکه ونمک به عنوان مواد ضد عفونی کننده استفاده کرد.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار