رئیس‌جمهور آمریکا به صحبت‌های «اندرو کومو» که از دولت فدرال در مقابله با شیوع ویروس کرونا انتقاد کرده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتی به صحبت‌های اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک که از سردرگمی دولت فدرال در مقابله با شیوع ویروس کرونا انتقاد کرده بود، واکنش نشان داد.

فرماندار ایالت نیویورک پس از اعلام وضع اضطراری گفت، من با پیام‌های سردرگم کننده‌ای که از سوی دولت فدرال می‌آید مقابله می‌کنم. پیام‌های سردرگم کننده‌ای که از سوی رئیس جمهور ترامپ و مایک پنس، معاون وی داده می‌شود.

ترامپ در واکنش به این سخنان توئیت زد: هیچ سردرگمی وجود ندارد بلکه موضوع بهره بردای سیاسی افرادی مانند تو و برادرت است. (البته ترامپ کریس کومو، برادر فرماندار نیویورک و از مجریان سرشناس سی ان ان را فردو خطاب کرد، لقبی که پیش از این جنجالی شده و معادل بکارگیری کاکا سیاه برای ایتالیایی تبار‌ها دانسته شده بود.)

گفتنی است با گسترش دامنه شیوع ویروس کرونا در آمریکا، در هشت ایالت این کشور حالت فوق‌العاده اعلام شده است.

بر این اساس، ایالت‌های واشنگتن، کالیفرنیا، فلوریدا، نیویورک، اورگن، ایندیانا، کنتاکی و مریلند در پی شیوع ویروس کرونا وضع اضطراری اعلام کردند.

آمار‌های مرکز پزشکی جان هاپکینز، شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس در آمریکا را ۲۱ تن اعلام کرده است. همچنین طبق داده‌های این مرکز، شمار مبتلایان در آمریکا به ۵۴۵ تن رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار