روزنامه قطری در واکنش به خبر سفر اخیر فرمانده جدید نیروی قدس سپاه به سوریه، آن را پیامی قوی از جانب ایران دانست و نوشت این کشور به تهدید‌های آمریکا بی‌توجه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه «العربی الجدید» چاپ لندن -نزدیک به قطر- امروز (دوشنبه) در گزارشی، درباره خبر سفر سردار «اسماعیل قاآنی» به سوریه در مطلبی نوشت: «سفر [سردار] اسماعیل قاآنی، فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، به سوریه که شنبه اطلاع‌رسانی شد، پیام‌های متعددی داشت. سفر قاآنی، اولین سفر او به سوریه از زمان ترور سردار سلیمانی در دی‌ ماه گذشته در پایتخت عراق بود.

این روزنامه با اشاره به اینکه صفحات موافق و مخالف در سوریه تصاویری از سفر قاآنی به سوریه منتشر کرده‌اند که نشان‌دهنده حضور او در جبهه‌های نیرو‌های متحد ارتش سوریه بخصوص حزب الله در اوایل ماه فوریه (اواسط بهمن) است، مدعی شد که سردار قاآنی از جبهه‌هایی در غرب استان حلب در نزدیکی دو شهرک نبل و الزهراء و همچنین جنوب این استان مشخصاً شهرک خان طومان و پایگاه «جبل عزان» بازدید کرده است.

به نوشته العربی الجدید، سفر فرمانده جدید نیروی قدس پیامی آشکار بر اصرار ایران و تأکید بر ثبات حضور پرقدرت در سوریه و جبهه‌های شمالی نبرد است بخصوص بعد از آنکه برخی بعد از ترور قاسم سلیمانی دچار تردید شده بودند.

العربی الجدید همچنین نوشت زمان ترور شهید سلیمانی برخی معتقد بودند که حضور ایران در سوریه کاهش می‌یابد و می‌گفتند که آمریکا برای تضعیف حضور سپاه پاسداران و گروه‌های وابسته به آن در سوریه تلاش خواهد کرد، اما روشن است که ایران کاملا عکس این خط را در پیش گرفته و حضورش را بیشتر و بیشتر می‌کند و هیچ توجهی به تهدید‌ها یا برخی انتظارات ندارد.

این روزنامه قطری افزود: همه می‌دانند که قاآنی پیشتر بعد از آنکه جانشین [سردار] سلیمانی شد در اوایل فوریه گذشته آمریکا را تهدید کرد و گفت که کشورش، مقاومت را ادامه خواهد داد. او در مراسم تشییع سردار سلیمانی گفته بود «آمریکا [با این ترور] در‌های جهنم را بر روی خود باز کرده و این کشور زبانی جز زبان زور نمی‌فهمد. ما هرگز سازش نمی‌کنیم و مقاومت که ریشه در جان ما دارد تنها انتخاب ماست».

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۴۰ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
زنده باد سردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام بر روح پر فتوح سردار سلیمانی ، زنده باد مقاومت و زنده باد سردار قاآنی
آخرین اخبار