رئیس حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شرایط لیبرمن را برای ائتلاف با حزب خود پذیرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، بنی گانتز، رئیس حزب آبی و سفید رژیم صهیونیستی اعلام کرد که  با شروط آویگدور لیبرمن، رئیس حزب اسرائیل بیتنا برای تشکیل کابینه موافقت کرده است.

اظهار بنی‌گانتز به این معناست که در صورت عملی شدن این ائتلاف دیگر نیازی به برگزاری انتخابات چهارم در اراضی اشغالی نیست و به احتمال فراوان بنی‌گانتز به مقام نخست‌وزیری خواهد رسید.

لیبرمن پیشتر طی یک پیامی در حساب فیس‌بوک خود در روز یکشنبه، شروط خود برای ائتلاف با حزب آبی‌وسفید اعلام کرده بود. از جمله شروط وی افزایش کمک هزینه برای مستمری بگیران بوده است. اکنون بنی‌گانتز طی پیامی در فضای مجازی به صورت ضمنی خبر از موافقت با شروط لیبرمن را داده است.

موضوعی که اکنون مطرح شده این است که آیا حزب اعراب صهیونیستی در کنیست، با اضافه شدن لیبرمن حاضرند همچنان در ائتلاف با بنی‌گانتز باقی بمانند یا خیر. گفتنی است، لیبرمن یک راست‌گراست که پس از اختلافات درون حزبی با نتانیاهو از ائتلاف راست‌گراها خارج شده بود. لیبرمن پیش از این گفته بود که به هیچ وجه حاضر نیست که با نتانیاهو و یا گانتز ائتلاف کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار