گودرزی گفت: امروز سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور فعال خواهد بود.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: امروز در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور سامانه بارشی فعال خواهد بود و در بعدازظهر با حرکت شرقی در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال استان فارس و کرمان، جنوب استان اصفهان و یزد و جنوب شرق کشور سبب بارش پراکنده می‌شود.

وی افزود: فعالیت این سامانه بارشی روز دوشنبه در جنوب شرق کشور بویژه بخش‌های مرکزی و جنوبی استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان متمرکز است و در این مناطق موجب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی می‌شود.

گودرزی ادامه داد: با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا طی روز سه شنبه تا آخر هفته افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می‌شود.

به گفته وی، امروز سامانه بارشی در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور فعال خواهد بود.


بیشتر بخوانید: وضعیت آب و هوا در ۱۸ اسفند/سامانه جدید بارشی وارد غرب کشور شد


این کارشناس سازمان هواشناسی از استمرار بارش در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: امروز در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس و بخش‌هایی از استان کرمان با شدت کمتری فعال است.

پیش بینی کاهش ۳ تا ۴ درجه‌ای دما در تهران

وی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: امروز آسمان تهران نیمه ابری تا ابری و در برخی ساعات همراه با وزش باد و بارش پراکنده است.

گودرزی در پایان بیشینه و کمینه دمای امروز پایتخت را ۱۶ و ۹ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی طی روز دوشنبه احتمال کاهش ۳ تا ۴ درجه‌ای دما وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار