معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: نماز جماعت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مساجد خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برگزار می‌شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام محمد اسماعیلی معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: نماز جماعت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مساجد خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برگزار می‌شود و تاکنون تصمیمی مبنی بر تعطیلی نماز جماعت در مساجد گرفته نشده است.

او ادامه داد: مساجد هر روز ضد عفونی می‌شود و توصیه شده است که نماز جماعت به مختصرترین شکل ممکن برگزار شود و بین نمازگزاران فاصله لازم به اندازه مجاز شرعی رعایت و از دست دادن پس از نماز خودداری شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان گفت: همچنین مقرر شده است مصحف‌های شریف و کتاب‌های ادعیه مدت ۲ هفته از دسترس خارج شود و از برگزاری هرگونه مراسم پرهیز و از مهر و جانماز شخصی استفاده گردد.

حجت الاسلام اسماعیلی افزود: توصیه شده است سالمندان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های قلبی، تنفسی و افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند از حضور در مساجد خودداری کنند.

او تصریح کرد: در این موقعیت همچنین باید به نکاتی که استادان و علمای حوزه‌های علمیه و پزشکان حوزه سلامت اعلام می‌کنند توجه کامل صورت گیرد و از توجه به معنویات، آیات الهی و معارف اهل بیت (ع) هم غفلت نشود.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.