رئیس‌جمهور آمریکا حزب دموکرات را به رفتار ناعادلانه علیه نامزد این حزب از ایالت ورمونت متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حزب دموکرات را به رفتار ناعادلانه در مقابل برنی سندرز، یکی از نامزد‌های انتخابات ۲۰۲۰ این حزب متهم کرد.

رئیس جمهور آمریکا که این روز‌ها تلاش می‌کند تا از جریان رقابت‌های درون حزبی دموکرات به نفع خود بهره بگیرد، در پیامی توئیتری نوشت: اکنون با اطمینان می‌دانیم که دموکرات‌ها نمی‌خواهند هیچکاری برای برنی دیوانه انجام دهند.

او با اشاره به کناره گیری پت بودجج و ایمی کلوباچار، از نامزد‌های حزب دموکرات یادآور شد که آن‌ها به نفع جو بایدن، دیگر نامزد دموکرات اینکار را انجام داده اند.

پیشتر نیز رئیس جمهور آمریکا، در واکنش به کناره‌گیری سه نامزد دموکرات از رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری این کشور به نفع جو بایدن، سران حزب دموکرات را به کودتا علیه برنی سندرز متهم کرد. او در پیام توئیتری خود نوشت: آن‌ها دارند یک کودتا علیه برنی (سندرز) تدارک می‌بینند.

ترامپ افزود: احتمالا (بایدن) به آن‌ها (پیت بودجج و ایمی کلوباچار) گفته است: «اگر من برنده شوم، شما را در دولتم قرار خواهم داد».

نتایج کلی به دست آمده از انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در روز موسوم به «سه‌شنبه بزرگ» نشان داد که «جو بایدن» با کسب ۴۷ درصد آراء و ۵۶۶ موکل انتخاباتی موفق به پیروزی در این انتخابات شده است. «برنی سندرز» سناتور ایالت «ورمونت» با کسب ۴۱ درصد آراء و ۵۰۱ موکل انتخاباتی در جایگاه دوم و «الیزابت وارن» با کسب پنج درصد آراء و ۶۱ موکل انتخاباتی جایگاه سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها روز سه‌شنبه در ۱۴ ایالت «آلاباما»، «آرکانزاس»، «کالیفرنیا»، «کلرادو»، «مین»، «ماساچوست»، «مینه‌سوتا»، «کارولینای شمالی»، «اوکلاهما»، «تنسی»، «تگزاس»، «یوتا»، «ورمونت» و «ویرجینیا» برگزار شد.

سه‌شنبه بزرگ به سه‌شنبه‌ای در اواخر ماه فوریه یا اوایل مارسِ همان سالی که انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در آن برگزار خواهد شد، اطلاق می‌شود. در سه‌شنبه بزرگِ امسال که مصادف با سوم مارس (۱۳ اسفند) بود ایالت‌های بزرگ آمریکا به صورت همزمان اقدام به برگزاری انتخاباتِ درون‌حزبی برای رای دادن به نامزد‌های هر حزب کردند و به همین خاطر، اولین آزمون جدی برای سنجش میزان محبوبیت نامزد‌ها در سطح ملی به شمار می‌رود.

با توجه به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا از طریق کالج انتخاباتی انتخاب می‌شود و هر ایالت تعداد مشخصی وکیل انتخاباتی را برای انتخاب رئیس‌جمهور در اختیار دارد، سه‌شنبه بزرگ تا حد زیادی می‌تواند تکلیف نامزد انتخاباتی هر حزب را مشخص کند؛ چراکه بیشترین تعداد ایالت‌ها در این روز به صورت همزمان انتخابات مقدماتی برگزار می‌کنند.

هر نامزدی که از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بتواند در سه‌شنبه بزرگ رای ایالت‌های بیشتری را به دست آورد، با توجه به تعداد وکلای انتخاباتی این ایالت‌ها شانس خود را برای کسب عنوان نامزدی حزب مربوطه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار