فرماندار ویژه سقز با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶ نفر مبتلای قطعی به ویروس کرونا در این شهرستان مثبت شده است، گفت: ۱۲ مورد از آنها بهبود کامل پیدا کردند و از بیمارستان ترخیص شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کامیل کریمیان فرماندار ویژه سقزگفت : سقز کانون بحران این ویروس در استان است و باید همه باهم تلاش کنیم تا ماندن در خانه را بمدت ۱۰ روز دیگر ادامه و به توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا توجه کنیم تا از این بحران با کمترین ضرر و زیان خارج شویم.

او با بیان اینکه تا این لحظه آزمایش کرونا ۲۶ نفر در سقز مثبت بوده و ۴۸ نفر هم مشکوک به این ویروس در بیمارستان‌های سقز تحت مراقبت شدید هستند، افزود: ۱۲ مورد از این افراد، کاملا بهبود پیدا کردند و هم اکنون از بیمارستان ترخیص و در سلامت کامل هستند.

فرماندار ویژه سقز اضافه کرد: بخشی از امکانات و تجهیزاتی که در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان و هیات همراه، مقرر شد به بیمارستان سقز اختصاص یابد، انتقال داده شده و در حال حاضر در دسترس کادر درمان این شهرستان قرار گرفته است.

کریمیان ضمن تقدیر از کار ارزشمند انجمن های مردمی برای جمع آوری اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی، یادآور شد: پویش های مردمی برای جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی در سطم شهرستان آغاز بکار کردند که با کمک آنها، بسیاری از نیازمندی ها، همچون اقلام بهداشتی برای بیمارستان ها و عموم مردم، ضدعفونی سطح شهر و سایر کمکهای تهیه و توزیع خواهد شد.

او به این انجمن های مردمی توصیه کرد، برای تاثیرگزاری بهتر و کارآمد در خدمت به بهداشت و سلامت مردم، متحد و منسجم اقدام کنند تا هر قلم از این کالاها(ماسک، ژل ضدعفونی، دستکش، مواد شوینده و ضدعفونی) با اندازه معین تهیه شود.

فرماندار ویژه سقز در بخش دیگری از سخنان خود به ضدعفونی روستاهای سقز اشاره کرد و گفت: به هر چهار بخشدار و دهیاران روستاهای سقز دستورالعمل ضرورت ضدعفونی تمام معابر روستایی با همکاری مردم و اهالی روستا ابلاغ شده است و تاکنون بیشتر روستاهای سقز ضدعفونی شده است.

او به روستایان توصیه کرد، حتی‌المکان از ورود به شهر خودداری کنند و به غیر از تهیه مایحتاج زندگی روزمره و کارهای ضروری به شهر اقدام نکنند و آنها هم مسایل بهداشتی را رعایت کنند تا این ویروس به روستاها منتقل نشود.

کریمیان تاکید کرد: اگرچه در خانه ماندن سخت و تاقت‌فرسا است، ولی شهروندان سقزی با این کار، از شیوع بیشتر این بیماری کشنده جلوگیری می کنند بنابراین از همه مردم خواهشمندم این چند روز دیگر را نیز تحمل کنند و در خانه‌هایشان بمانند تا با کمک هم این دوران را هم سپری کنیم.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.