معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را مصداق جنایت علیه بشریت دانسته و گفت اقدامات این کشور در دادگاه لاهه محکوم می‌شود.

دلسی رودریگز

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه رادیو هاوانا، دلسی رودریگز، معاون نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا دولت آمریکا را به ارتکاب جنایت علیه بشریت متهم کرد.

معاون نیکولاس مادورو در نشستی مطبوعاتی که به منظور اقامه دعوی دولت ونزوئلا در دادگاه جنایات بین المللی بود، بار دیگر مواردی از اقدامات آمریکا که براساس آن در دادگاه لاهه محکوم می‌شود، را مطرح کرد.

معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت تحریم‌های اجباری و یکجانبه تبدیل به سلاحی می‌شود که مردم را می‌کشد. به همین دلیل این جنایتی علیه بشریت است که به جمعیت غیرنظامی حمله می‌کند.

رودریگز یادآور شد که دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا چگونه از طریق اعمال تحریم‌های یکجانبه و اجباری علیه ونزوئلا، اهداف واقعی خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: آن‌ها اعتراف، اعلام و تصویب کردند که علیت مستقیمی میان هدف آن‌ها، که تغییر حکومت و تحریم‌ها که اعمال می‌کنند، وجود دارد.

بنا به گفته این مقام ونزوئلایی، سیاست خارجی آمریکا غیرقانونی، برخلاف قوانین بین المللی و نظامی حقوق ملی است. پیشتر رئیس‌جمهور ونزوئلا، اعلام کرد آمریکا نقشه جنگ علیه ونزوئلا را در سر می‌پروراند.

تنش‌ها در ونزوئلا به دنبال آن بالا گرفت که خوان گوایدو، سرکرده مخالفان این کشور، ۲۳ ژانویه سال ۲۰۱۹ در اقدامی غیرقانونی خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور خواند و بلافاصله از سوی آمریکا به رسمیت شناخته شد. مادورو این اقدام را کودتایی دولتی خواند و اقدام به قطع مناسبات دیپلماتیک با آمریکا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار