عاشوری گفت: سرمایه گذاری در مسائل اقتصادی از سپرده‌های صندوق امداد ولایت کمیته امداد ممنوع است.

علی عاشوری مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از زمان تأسیس کمیته امداد در سال ۵۷ یکی از مهمترین سرفصل‌های این نهاد پرداخت وام به مددجویان و نیازمندان بوده است.

او با بیان اینکه تسهیلات وام در قالب‌های مختلف به مددجویان و نیازمندان پرداخت می‌شود، افزود: از سال ۹۴ بر اساس اسناد بالادستی کمیته امداد مصوب شد خدمتی در قالب صندوق قرض الحسنه ایجاد شود.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت ادامه داد: از سال ۹۵ این صندوق پرداخت وام را آغاز کرده است.

او با بیان اینکه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد در ۳۱ استان کشور دارای شعبه است و در ادارات کمیته امداد نیز نمایندگی دارد، تصریح کرد: وام‌های کارگشایی در قالب جهیزیه، درمان، ودیعه و خرید مسکن له مددجوبان پرداخت می‌شود؛ همچنین یکی از سرفصل‌های اصلی پرداخت وام‌های اشتغالزایی و خودکفایی است.

عاشوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر تسهیلات پرداخت شده کمیته امداد به زنان سرپرست خانوار کمک کرده است تا بتوانند توانایی‌های خود را به کار گیرند.

او با بیان اینکه بر اساس اساسنامه، سپرده‌های قرض الحسنه در صندوق ولایت اجازه سرمایه‌گذاری در مسائل اقتصادی را ندارد، گفت: پرسنل کمیته امداد نیز حق دریافت وام از سپرده صندوق امداد ولایت را ندارند، چرا که تمام سپرده‌های آن برای افراد نیازمند و مددجویان باید هزینه شود.

عاشوری افزود: برای وام‌های زیر ۵ میلیون تومان که به مددجویان پرداخت می‌شود کارمزد و جریمه پرداخت دریافت نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار