مدیرکل کتابخانه‌های عمومی در پیامی، ۱۷ اسفند، سالرو‌ز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را به مردم فرهنگی خوزستان تبریک گفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، در پیامی سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی را تبریک گفت که متن آن به شرح زیر است:

اسفند ماه که از نیمه عمر خود می‌گذرد و برگ‌های انتهایی تقویم که ورق می‌خورد، یک حلقه دیگر بر تنه قطور درخت تناور کتابخانه‌های عمومی افزوده می‌شود و ریشه هایش یک گام دیگر در اعماق جامعه نفوذ می‌کند.

۱۷ اسفند سال ۹۸، شانزدهمین سالروز تأسیس نهادی است که در دوران حیاتش کوشیده با بهره گیری از علم بر کارآمدی خود بیفزاید و با استفاده از تجارب دیرین و دستاورد‌های روز بشری، تاثیر بیشتری در تحول همه جانبه مخاطب خود داشته باشد.

کتابخانه‌های عمومی، امروز، شبکه‌ای است گسترده در نقاط مختلف کشور، با خدمات متنوع فرهنگی، که تلاش می‌کند در ابعاد گوناگون حیات شهروندان، حضور داشته و متناسب با چالش‌های ذهنی و عینی آن‌ها، مسیر خود را در ترویج فرهنگ کتابخوانی، ترسیم نماید.

هر چند این نهاد از نهال گونگی عبور کرده و عمق ریشه و بلندای قامت و طراوت محصولاتش، چشم نواز شده، اما همچنان تا جهل در زندگی انسان جولان می‌دهد، این رسالت سنگین بر دوش یکایک کتابخانه‌ها و کتابداران است تا با برگ به برگ کتاب‌ها و کلمات آن‌ها، برای تحول خویش و جامعه بکوشند و فردای روشن ایران و ایرانی را از افق قفسه‌های کتابخانه رقم بزنند.

کتابخانه‌های عمومی، در‌های خود را به سوی جامعه گشوده‌تر کرده اند و می‌روند تا تحول‌های بزرگتری را در مسیر اثرگذاری خود در اجتماع انسانی، تجربه کنند.

بر این مبنا، هم سالروز تقویمی تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی را خدمت دبیرکل، معاونین، مدیران و کتابداران صبور و فهیم ایران زمین تبریک می‌گویم و هم رویکرد نوین و تحول بخش کنونی را، شاد باش.

باشد که مجموعه آنچه در کتابخانه‌های عمومی رقم می‌خورد، باری از دوش جامعه امروز ایران، بردارد و او را یک گام به سوی زندگی خوب و زیبا و ارزشمند، یاری کند.

منصور کوهی رستمی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.