رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: در پرونده‌های بین المللی نمایندگانی نداشته ایم که از حقوق فوتبال ایران دفاع کنند‌.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، جمشید نورشرق درباره دلیل محکومیت تیم‌های ایرانی در پرونده‌های قضائی فیفا بیان کرد: ابتدا می‌خواهم ۲ مقدمه بگویم. در سال‌های اخیر بازیکنان و مربیان خارجی به فوتبال ایران تحمیل شده اند که کیفیت آن‌ها با قیمتی که برای شان هزینه می‌شود، تناسبی ندارد. باید دلیل این موضوع ریشه یابی شود.

او افزود: موضوع بعدی این است که شاید ما در عرصه منطقه‌ای و بین المللی حضور فعالی نداریم. در حقیقت نمایندگانی نداشته ایم که از حقوق فوتبال مان دفاع کنند. البته اصل ماجرا این است که ما در زمان عقد قرارداد باید مقتضیات و ملاحظات اقتصادی کشورمان را در نظر گرفته و در فسخ قرارداد‌ها حقوق مان را به شکلی در نظر بگیریم که منجر به چنین تبعاتی نشود.

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال ادامه داد: محکومیت‌های اخیر نمونه‌های منحصر به فردی نیستند و پیش از این هم آرای سنگینی علیه فوتبال ایران صادر شده است.

او درباره دلیل بی تفاوتی مسئولان فوتبال ایران در زمان طرح دعاوی حقوقی از سوی مربیان و بازیکنان خارجی گفت: نمی‌توان گفت ما بی تفاوت هستیم. در همین ماجرای محکومیت تیم تراکتور من در جریان هستم بخش حقوقی این باشگاه زحمات زیادی کشید، اما اینکه چرا ما توفیقی به دست نمی‌آوریم، دلایل متعدد دیگری دارد. در همین پرونده استوکس باشگاه تراکتور هم شکایت متقابلی مطرح کرد، اما به هر حال توفیقی نداشت.

نورشرق افزود: برای مثال فدراسیون فوتبال با درنظر گرفتن ملاحظات خود قرارداد دراگان اسکوچیچ را به صورت ریالی منعقد کرد. یعنی فدراسیون مبنای ارزی را کنار گذاشت. این موضوع نکته مثبتی بود که در قرارداد اسکوچیچ قرار گرفت و البته موارد فسخ هم در قرارداد اسکوچیچ به صورت دقیق مشخص است. نباید در زمان عقد قرارداد اجازه بدهیم شرایط فسخ به ما تحمیل شود. به عنوان استخدام کننده خودمان باید را در نظر گرفته و از آن عدول نکنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار