مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: مددجویان کمیته امداد استان اردبیل در آستانه عید نوروز چشم انتظار کمک‌های نیکوکاران هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: هم‌اکنون ۳۸ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند که چشم انتظار کمک‌های نیکوکاران هستند تا با یاری یکدیگر، عید را به خانه‌هایشان ببریم.

او با اشاره به اینکه ۳۸ هزار خانوار در قالب ۸۰ هزار نفر تحت حمایت چشم انتظار کمک‌های نیکوکاران در آستانه سال نو هستند، گفت: جشن نیکوکاری در سال‌جاری با شعار «عید را به خانه‌هایشان ببریم» برگزار می‌شود که با یاری نیکوکاران تلاش داریم در شادکامی محرومان و مستضعفان جامعه سهیم شویم.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل به برگزاری «جشن نیکوکاری» به صورت غیرحضوری برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: سلامت خیران و نیکوکاران برای امدادگران کمیته امداد بسیار مهم است که با برگزاری جشن نیکوکاری به شکل غیرحضوری تلاش شد آن‌ها از طریق سیستم‌های الکترونیکی کمک‌های خود را به دست نیازمندان برسانند.

دشتی با بیان اینکه پاسخگویی به تمام نیاز‌های مددجویان تحت حمایت مشارکت همه جانبه خیران و نیکوکاران را می‌طلبد، افزود: هفته «احسان و نیکوکاری» فرصت مغتنمی است که همگی با نشاط و شادابی بتوانیم عید نوروز را جشن بگیریم.

او با اشاره به اینکه با وجود مشکلات اقتصادی، مردم خیر استان سهم‌الفقرای خود را همچون سنوات گذشته به نیازمندان اختصاص داده‌اند، گفت: ضمن قدردانی از یکایک نیکوکاران اردبیلی، چنین فعالیت‌هایی همبستگی اجتماعی را ارتقا می‌دهد که همه در کنار هم شاد و پرنشاط باشیم.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ترویج فرهنگ «احسان و نیکوکاری» در جامعه از جمله مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل است، افزود: امروز شاهد یاری‌رسانی پزشکان و پرستاران به بیماران مبتلا به کرونا هستیم که در واقع گونه‌ای از ایثار و از خودگذشتگی است که موجب اشاعه هرچه بیشتر «احسان و نیکوکاری» در جامعه می‌شود.

دشتی با اشاره به اینکه همچنان نیازمند یاری خیران برای رسیدگی به امور محرومان استان اردبیل در آستانه عید نوروز هستیم، بیان کرد: خیران از طریق کد آنی‌پرداخت #۱*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان برسانند.

او با بیان اینکه مردم خیر از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۲۲۲۱۴ نزد بانک ملی به نام کمیته امداد استان اردبیل می‌توانند کمک‌های خود را در اختیار فقرا و محرومان جامعه قرار دهند، گفت: اپلیکیشن «سکه» نیز در دسترس خیران قرار دارد تا از این طریق نیز به یاری محرومان جامعه بشتابند.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه خیران با استفاده از تلفن ثابت و با شماره‌گیری ۰۹۶۸۸۷۷ می‌توانند در «جشن نیکوکاری» مشارکت کنند، افزود: همچنین مردم نیکوکار استان اردبیل با ارسال عدد یک به شماره ۸۸۷۷ نیز قادر به شرکت غیرحضوری در جشن نیکوکاری خواهند بود.

دشتی با بیان اینکه سامانه پیامکی ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ در اختیار خیران قرار دارد تا با ارسال پیامک در شادی مددجویان سهیم شوند، اعلام کرد: پس از ارسال پیامک، امدادگران کمیته امداد در اسرع وقت با نیکوکاران تماس گرفته و در نحوه یاری‌رسانی، راهنمایی‌های لازم را به آن‌ها ارائه می‌کنند.

او دستگاه‌های خودپرداز بانکی را از دیگر روش‌های غیرحضوری مشارکت در «جشن نیکوکاری» عنوان کرد و گفت: خیران با مراجعه به وب‌سایت emdad.ir نیز می‌توانند به سادگی کمک‌های خود را در اختیار خانوار تحت حمایت و دیگر افراد نیازمند جامعه قرار دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه کمک‌های نیکوکاران از طریق روش‌های نوین بی‌واسطه و در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مددجویان می‌رسد، بیان کرد: کمیته امداد استان اردبیل به لحاظ شرعی و عرفی موظف است کمک‌های مردمی را در اسرع وقت و در همان محل به دست محرومان جامعه برساند.

دشتی با اشاره به اینکه مددجویان تحت حمایت دارای عزت نفس و کرامت انسانی هستند که بسیاری از آن‌ها با کار و تلاش توانسته‌اند به خوداتکایی دست یابند، اعلام کرد: کمک‌های خیران می‌تواند مسیر توانمندسازی خانوار تحت حمایت را هموارتر کند تا سریع‌تر بتوانند به استقلال اقتصادی برسند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.