رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از ابتدای اسفند تاکنون ۳۶۲ بیمار با بهبود وضعیت بالینی از بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشکده مرخص شدند.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از ابتدا اسفند ماه تاکنون ۱۱ هزار ۹۲۹ نفر با سندروم حاد تنفسی به بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشکده مراجعه کردند که ۴۳۲ هزاراز این افراد بستری و تحت نظر قرار گرفتند و ۳۶۲ نفر با بهبود وضعیت بالینی مرخص شدند.

او با بیان اینکه اکنون ۵۵ بیمار بستری در بیمارستان آیت الله طالقانی داریم که تحت مداوا قرار گرفتند افزود:دیروز ۱۸ مورد بستری و ۸ مورد ترخیص داشتیم که این نشان دهنده این است که خوشبختانه سیر بهبودی افراد مراجعه کننده خوب است، و امیدواریم با نکاتی که مردم رعایت می‌کنند این موارد به وفور کمتر شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: شمار مبتلایان به کرونا در محدوده این دانشکده ۶ نفر است، که از این تعداد دو نفر فوت کردند.

سلمان زاده در ادامه سخنانش با اشاره به کاهش ساعات ادارات افزود:این امر باعث شد ازدحام جمعیت و مراجعه مردم به ادارات بیشتر شودبهمین دلیل با هدف کنترل جمعیت مراجعه‌کننده، ساعات کار به شکل قبل برگشته است.

او ضمن تأکید بر لزوم ضدعفونی کردن اماکن عمومی گفت: پاشیدن مایع ضدعفونی‌کننده در هوا هیچ سودی ندارد و باید روی سطوح و مکان‌های تردد مردم پاشیده شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود:همکاران ما با نظارت بر تهیه مواد ضدعفونی کنند، اطمینان حاصل کنند که مواد تأثیرگذاری لازم را داشته باشد.

سلمان زاده با اشاره به بیمارستان شادگان گفت: در بیمارستان شهید معرفی زاده از یک ماه قبل برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا ویروس تدارک دیده بودیم و در حال حاضر هیچ مشکلی نداریم.

او رعایت بهداشت فردی را در پیشگیری از ورود ویروس کرونا مهم دانست و گفت: مردم شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان به‌ویژه افراد پرخطر و دارای علائم تنفسی، کمتر در اماکن عمومی تردد کنند و کسانی که سرماخوردگی جزئی دارند هم از منزل خارج نشوند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان  در پایان گفت:بیمارستان آیت الله طالقانی ظرفیت پذیرش بیماران را دارا می باشد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.