یک میلیارد و ۱۹۱ میلیون تومان وام کارگشایی به نیازمندان شهرستان نکا پرداخت شد و به ۱۱۶ مددجوی قائمشهری از خدمات عمرانی بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسین بریمانی ورندی رئیس کمیته امداد  نکا از پرداخت یک میلیارد و ۱۹۱ میلیون تومان وام کارگشایی به نیازمندان شهرستان نکا در ۱۱ ماه امسال خبر داد و گفت: به منظور رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند وام‌های کارگشایی تا سقف ۵ میلیون تومان به مددجویان و نیازمندان پرداخت می‌شود.

او افزود: تاکنون به ۳۱۰  نفر وام کارگشایی از منابع داخلی کمیته امداد و بانک پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد نکا گفت: وام کارگشایی در بخش‌های تحصیلی، مسکن، معیشت، درمان، تهیه لوازم ضروری، ودیعه مسکن و جهیزیه به مددجویان پرداخت می‌شود که این تسهیلات به صورت قرض الحسنه در اقساط بلند مدت و بدون بهره در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

بریمانی ورندی در خصوص منابع تامین اعتبار این وام‌ها گفت: بخشی از این منابع از طریق باز پرداخت اقساط، بخشی از طریق درآمد‌های صدقات و بخشی نیز از طریق سپرده گذاری خیرین در صندوق امداد ولایت و بخشی نیز با تفاهم نامه بین کمیته امداد و یکی از بانک‌ها تامین می‌شود.

او افزود: مردم، بازاریان و اصناف می‌توانند با سپرده گذاری در صندوق امداد ولایت زمینه ساز رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند شهرستان شوند.

در شهرستان نکا  ۶ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

انجام ۷۲۵ میلیون تومانی خدمات عمرانی برای مددجویان قائمشهری

ابوالحسن رنجبر رئیس کمیته امداد قائمشهر گفت: کمیته امداد یکی از اولویت‌های کاری خود را خدمات عمرانی و مسکن قرار داده و این مسیر را به عنوان یکی از راه‌های توانمند سازی در کنار سایر برنامه‌ها در نظر گرفته است.

او افزود: تا کنون به ۱۱۶ مددجوی  تحت حمایت کمیته امداد در قائمشهر خدمات عمرانی به ارزش  ۷۲۵ میلیون تومان مساعدت شد.

رئیس کمیته امداد قائمشهر گفت: این خدمات شامل تعمیرات مسکن، ساخت مسکن شهری و روستایی،  تکمیل واحد‌های نیمه تمام شهری و روستایی بوده که اعتبار آن از محل وجوهات دولتی، مساعدت‌های امداد، کمک‌های خیرین  و تسهیلات تامین شده است.

در قائمشهر ۵ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.
انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.