تولید روزانه ۲۰ هزار عدد ژل ضدعفونی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روزانه ۲۰ هزار عدد ژل ضدعفونی کننده در استان تولید می شود که نیمی از برای مصرف مردم استان و نیمی دیگر به استان های دیگر صادر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، امام بخش قائدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری اینکه در پی انتشار ویروس کرونا و نیاز مردم به این محصول بهداشتی همه خطوط تولید یک کارخانه تولید کننده مواد آرایشی و بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل و توان کارخانه به تولید ژل ضدعفونی کننده اختصاص یافت افزود: مشکلی از نظر ژل ضدعفونی کننده در استان وجود ندارد

او از توزیع ۱۰هزار تن الکل برای ضدعفونی ساختمان‌های اداری، آموزشی و مکان‌های عمومی در کهگیلویه و بویراحمد پس از انتشار ویروس کرونا در کشور تاکنون خبر داد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:کمبود داروی آنفولانزا به عنوان داروی اصلی درمان کرونا مشکل اصلی حوزه بهداشت و درمان در استان است که در حال پیگیری برای تامین دارو هستیم.

قائدی عنوان کرد: ۹۷هزار عدد ماسک نیز تا به امروز در استان توزیع شده است که این میزان ماسک پاسخگوی نیاز مردم کهگیلویه و بویراحمد نیست.

او ماندن در خانه، شست و شوی مداوم دست ها، ضدعفونی روزانه سطوح پرکاربرد و وسایلی، چون گوشی تلفن همراه و سیستم‌های رایانه‌ای را از راهکار‌های کاهش انتشار ویروس کرونا ذکر کرد.

تاکنون ۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.

بیمارستان شهید جلیل یاسوج برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در این استان اختصاص یافته است.

موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور ۴ هزار و ۷۴۷ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۲۴ نفر رسیده و همچنین ۹۱۳نفر بهبود یافته‌اند.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.