نایب رئیس هیات شمشیربازی استان همدان از فعالیت ۵۲ شمشیر باز دختر و پسر در این استان خبر داد.

فعالیت بیش از ۵۰ شمشیر باز دختر و پسر در همدانگلاره زرنگار، نایب رئیس هیات شمشیربازی شمشیر بازی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با بیان اینکه این هیات در سال ۷۱ فعالیت خود را به صورت رسمی در استان همدان آغاز کرد، گفت:هم اکنون ۵۲ شمشیر باز پسر و دختر به صورت حرفه‌ای در استان فعالیت می‌کنند.

او افزود:  از این تعداد ۳۰  دختر در رشته اپه و ۲۲  پسر شمشیرباز در رشته فلوره  فعالیت می کنند و هرسال توانسته اند  عناوینی را در  مسابقات کشوری از آن خود کنند.

نایب رئیس هیات و مربی شمشیر بازی استان همدان ادامه داد:سمانه خورشیدی، لادن صحرایی، دنیا پیمبری، از جمله شمشیربازان و  قهرمانان این رشته ورزشی در استان هستند که همواره توانسته اند عناوین مختلفی در مسابقات کشوری و بین الملل کسب کنند.

تیم شمشیر بازی پسران در رشته فلوره مقام دوم کشور و تیم شمشیربازی دختران استان در رشته اپه عنوان سومی کشور را از آن خود کردند .

زرنگار داشتن اسپانسر را یکی از نیاز‌های ورزش استان دانست و ادامه داد:متاسفانه جذب اسپانسر یکی از مشکلات رشته‌های مختلف ورزش استان از جمله شمشیر بازی به شمار می‌رود.

او  گفت: همدان از دیرباز سابقه در خشانی در رشته شمشیر بازی در بخش بانوان و آقایان داشته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.