ائتلاف سائرون با تاکید بر اهمیت توافق سیاسی احزاب عراق در انتخاب نخست‌وزیر این کشور بر انتخاب شخصیت مستقل و پاکدست برای تصدی سمت نخست‌وزیری تاکید کرد.

ائتلاف سائرون در پارلمان عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، علی الغاوی، نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق با تاکید بر اهمیت توافق سیاسی احزاب این کشور در انتخاب نخست‌وزیر مقبول و غیرجنجالی گفت این ائتلاف از هر فردی که دارای شخصیتی مستقل و پاکدست باشد و بتواند کشور را از بحران فعلی عبور کرد، حمایت خواهد کرد.

نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق افزود: «محمد توفیق علاوی (نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه عراق که استعفا داد) بین فراکسیون‌ها مقبولیت خوبی داشت و عذرخواهی او از عدم تشکیل کابینه، زود اتفاق افتاد و به همین دلیل باعث پیچیده‌تر شدن صحنه سیاسی فعلی عراق شد.»

وی همچنین هرگونه گفت‌وگو بین این ائتلاف با رئیس‌جمهور بر سر انتخاب نخست‌وزیر جدید را رد کرد و گفت که مواضع سائرون درباره  انتخاب فردی که دارای تخصص و شخصیتی مستقل باشد ثابت است.

علی الغاوی از اقدام برخی گروه‌ها و احزاب سیاسی در طرح دوباره اسامی برخی از شخصیت‌هایی که قبلا رد شده بود، اظهار تعجب کرد و گفت فراکسیون‌ها باید از این کار دست بکشند؛ چرا که این گونه شخصیت‌ها از سوی مردم رد شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار