شیوع بیماری کرونا به شبهاتی در فضای مجازی دامن زده است که "مگر در روایات نیست که هنگام بلا به قم بروید؟"

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، این روز‌ها با پدیدارشدن بیماری کرونا شبهاتی نیز علیه قم شکل گرفته است. شیوع بیماری کرونا شبهاتی را در فضای مجازی دامن زده است از جمله اینکه مگر در روایات نیست که هنگام بلا به قم بروید؟ اما هم‌اکنون از رفتن به قم منع شده‌ایم آیا این دو در تضاد نیست.

 امام صادق (ع) فرموده اند: هر گاه بلا و زحمتی به شما رسید به قم بروید، چون آنجا پناهگاه فرزندان فاطمه (س) و استراحتگاه مؤمنان است.

اما متن اصلی و کامل حدیث این گونه است:

عن محمد بن جعفر عن ابیه الصادق (علیه السلام) قال: «اذا اصابتکم بلیه و عناء فعلیکم بقم، فانه ماوای الفاطمیین و مستراح المؤمنین؛ و سیاتی زمان ینفر اولیاءنا و محبونا عنا و یبعدون عنا و ذلک مصلحه و لهم لیکلا یعرفوا بولایتنا و یحقنوا بذلک دماوهم و اموالهم و ما اراد احد بقم و اهله سوءا الا اذله الله و ابعده من رحمته.»

امام صادق (علیه السلام) فرمود: هرگاه بلا و ذلتی به شما رسید، به قم بروید. چون آنجا پناهگاه فرزندان فاطمه و استراحتگاه مؤمنان است. زمانی فرا می‌رسد که اولیا و دوستدارانمان از ما می‌گریزند و دور می‌شوند تا به دوستی با ما شناخته نشوند و خون و داراییشان محفوظ بماند. این به نفعشان است.

منبع ایکنا

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار