وزرای خارجه اتحادیه اروپا اقدام ترکیه در بازکردن مرز‌های خود برای پناهجویان را غیرقابل قبول دانسته و استفاده از آن برای فشار سیاسی را محکوم کرد.

اتحادیه اروپا و ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزرای خارجه اتحادیه اروپا با محکوم کردن اقدام ترکیه در بازکردن مرز‌های خود برای پناهجویان به سمت اروپا تاکید کردند که تصمیم آنکارا نادیده گرفتن توافق مهاجران در سال ۲۰۱۶ با این اتحادیه است.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در جلسه‌ای در زاگرب، پایتخت کرواسی با ابراز نگرانی درباره درباره اوضاع مرزی یونان و ترکیه در بیانه‌ای اعلام کردند اقدام ترکیه در باز کردن مرز‌های خود با یونان غیرقابل قبول است و استفاده ابزاری از پناهجویان برای اهداف سیاسی محکوم است.


بیشتر بخوانید:


در ادامه این بیانیه وزرای خارجه اتحادیه اروپا اعلام کردند، شرایط در مرز‌های خاجی اتحادیه اروپا غیرقابل قبول است و خطاب به آنکارا گفتند، مهاجران نباید به تلاش برای عبور غیرقانونی زمینی و دریایی تشویق و تحریک شوند.

در پی بروز درگیری‌ها میان نظامیان ترکیه‌ای حاضر در خاک سوریه و نیرو‌های سوری، ترکیه با هدف تحت فشار قرار دادن اروپا برای توقف عملیات سوریه، مرز‌های خود را به روی پناهجویان سوری باز کرده است. این در حالی است که کشور‌های شرقی اروپا مرز‌های خود را تقویت کرده‌اند و از ورود مهاجران جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار