رسولی گفت: در جلسه‌ای که هفته آینده برگزار خواهد شد، تمهیدات لازم برای اردوی تیم ملی تیراندازی در نظر گرفته می‌شود.

تمهیدات لازم برای اردوی تیم ملی تیراندازی در نظر گرفته می شودناصر رسولی سخنگوی تیم ملی تیرانداری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: تقویم فدراسیون جهانی تیراندازی ۴ مسابقه مهم را ثبت کرد که اولین رقابت‌های ۲۰۲۰ در هندوستان بود. هندوستان آخرین مکانی بود که ورزشکاران با توجه به عملکردشان می‌توانستند در جایگاه و رنکینگ فدراسیون جهانی رتبه بندی خود را بهبود دهند.

او افزود: ما نیز از قبل، آمادگی حضور در این مسابقات را داشتیم. برنامه‌های بسیار زیادی را برای شرکت به عمل آورده بودیم، اما متاسفانه پیامی از کمیته برگزاری مسابقات هندوستان مبنی بر این که ورزشکاران ایرانی اگر قصد حضور در این رقابت‌ها را داشته باشند، لازم است ۱۴ روز در قرنطینه بمانند دریافت کردیم. این ۱۴ روز دقیقا اتمامش با از دست دادن بسیاری از مسابقات بود.

رسولی گفت: در این پیام اعلام شده بود که ۴ کشور که ویروس کرونا در آنجا شیوع پیدا کرده است از جمله ایران در این مسابقات شرکت نکنند، مگر اینکه ۱۴ روز در قرنطینه باشند. بلافاصله با فدراسیون جهانی مکاتبه و مراتب را به استحضار آن‌ها رساندیم. فدراسیون جهانی نیز طی اعلامیه‌ای اطلاع داد با توجه به اینکه وزارت بهداشت هند محدودیت‌هایی را در خصوص افراد خارجی که قصد حضور در مسابقات را دارند اعمال کرده است و خیلی از کشور‌ها نمی‌توانند در این مسابقات حضور پیدا کنند، بنابراین از در نظر گرفتن رنکینگ در این مسابقات چشم پوشی می‌کنند.

سخنگوی تیم ملی تیراندازی ادامه داد: احتمال اینکه مسابقات بعدی که ورزشکاران از طریق آن بتوانند صاحب سهمیه المپیک و رنکینگ شوند، در المپیک آزمایشی توکیو باشد نیز وجود دارد. مسابقات بعدی پس از هندوستان مسابقات آزمایشی المپیک توکیو است که اواخر فروردین ماه در ژاپن برگزار خواهد شد، اما با توجه به انتشار اعلامیه جدید فدراسیون جهانی که گفته شده، جهت جلوگیری از عدم انتشار ویروس کرونا ورزشکارانی که از قبل دعوت شده بودند که در این مسابقات حضور پیدا کنند، جهت حضور یا عدم حضور در این مسابقات مختار خواهند بود.

رسولی افزود: همچنین مسابقات جام جهانی مونیخ نیز از جمله مسابقاتی است که در تقویم فدراسیون جهانی تیراندازی ثبت شده و اواسط خردادماه در کشور آلمان برگزار خواهد شد. تا اکنون هیچ اطلاعیه‌ای مبنی بر عدم جابجایی مسابقات آزمایشی المپیک و المپیک منتشر نشده است.

سخنگوی تیم ملی تیراندازی با اشاره به تمرین این روز‌های تیراندازان تیم ملی گفت: در حال حاضر ورزشکاران از راه دور در محل‌های سکونت خودشان تمرینات خود را انجام می‌دهند که از شرایط آمادگی دور نشوند، قطعا این تمرینات مثبت نخواهد بود و نیاز است که هر چه سریع‌تر اردو‌ها را در شرایط امن در مرکز تمرین فدراسیون شروع کنند.

او افزود: البته قبل از شروع اردو‌ها یکسری چارچوب‌ها و ضوابط خاصی نیاز است که امیدوارم بتوانیم تمهیدات لازم را داشته باشیم که شرایط محیط  آرام و پاکی را برای ورزشکاران در نظر بگیریم تا بتوانند تمرینات خود را به خوبی انجام دهند.

رسولی تصریح کرد: هفته آینده جلسه‌ای را با حضور مربی‌های تیم ملی تیراندازی خواهیم داشت و اگرشرایط خوب باشد به امیدخدا از هفته آینده تمرینات تیم را شروع خواهیم کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار