وزیر خارجه آلمان ضمن حمایت از توافق روسیه و ترکیه بر سر استان ادلب سوریه، در خصوص پایبندی طرفین به توافق ابزار امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان فدرال ضمن استقبال از توافق روسیه و ترکیه در خصوص ادلب، ابراز امیدواری کرد طرفین به توافق عمل کنند.

ماس امروز جمعه پیش از شرکت در جلسه وزرای خارجه اتحادیه اروپا در زاگرب -پایتخت کرواسی- که انتظار می‌رود درباره موضوع بحران سوریه در آن گفتگو شود، گفت: هر دو طرف ترکیه‌ای و روسی هیچ علاقه‌ای به این جنگ ندارند. توافق بین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای او درباره ادلب، این موضوع [عدم علاقه به جنگ] را روشن می‌کند.

وی افزود: این توافق کمی با تاخیر بود، اما اکنون آنچه اهمیت دارد، رعایت مفاد این توافق است.

وزیر امور خارجه آلمان فدرال درخواست‌ها برای اعمال تحریم‌های بیشتر اتحادیه اروپا علیه روسیه را رد کرد و اظهار داشت پیش از تصمیم در این باره [اعمال تحریم ها] به چگونگی اجرای این توافق بین پوتین و اردغان توجه خواهیم داشت.

او  در ادامه گفت: اگر آتش بس ادامه داشته باشد و روسیه تاثیر خودد را بر دولت دمشق بگذارد، امکان کمک رسانی سازمان‌های امدادی به مردم ادلب فراهم می‌شود.

ماس همچنین اعلام کرد که موضوع امدادرسانی به مردم سوریه را در شورای امنیت سازمان ملل متحد مطرح خواهد کرد. وزیر امور خارجه آلمان پیش از این اعلام کرده بود که برلین ۱۰۰ میلیون یورو دیگر برای اسکان و مراقبت از افراد نیازمند در استان ادلب به سازمان ملل پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار