دکتر رضا چمن بر خودمراقبتی، رعایت بهداشت فردی و در خانه ماندن مردم برای مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، دکتر رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تاکید بر خود مراقبتی، رعایت بهداشت فردی و در خانه ماندن مردم گفت: محافظت از ترشحات مجاری تنفسی و استفاده از دستمال کاغذی یک بار مصرف در هنگام سرفه و عطسه لازم است و باید بلافاصله دستمال کاغذی یکبار استفاده شده به نحو صحیح در سطل زباله انداخته شود.

او با تاکید بر فاصله گرفتن حداقل یک متر از دیگران بخصوص افراد با علائم عفونت‌های تنفسی و تاکید بر شستشوی مکرر و صحیح دست‌ها با آب و صابون و اجتناب از دست دادن و روبوسی افزود: مردم از حضور در کلیه محل‌های تجمع، اماکن عمومی، فرهنگی، مذهبی، بازار اجتناب کنند و کلیه مراسم ترحیم و مجالس عروسی را لغو نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تاکید بر رعایت بیش از پیش بهداشت فردی و بهداشت مواد غذایی گفت: پاکیزه و ضد عفونی نمودن مکرر محیط، البسه، اجسام و خصوصا سطوح در معرض تماس دست‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

چمن با بیان اینکه در صورت داشتن علائم خفیف عفونت‌های تنفسی حتما در منزل استراحت کنید و در صورت تشدید علائم به اورژانس مراجعه کنید افزود: در خانه بمانید و جز برای نیازمندی‌های ضروری و حیاتی از منزل خارج نشوید.

او بر عدم توجه به شایعات تاکید کرد و گفت: آخرین اخبار از سایت وزارت بهداشت و یا سایت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دنبال و دریافت نمایید.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار