معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از خریداری دستگاه تست تشخیص ویروس کرونا در یزد خبر داد.

دستگاه تست بیماری کرونا برای یزد خریداری شد/  آزمایش‌های تخصصی این بیماری از فردابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد رضا دهقانی معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد  از خریداری دستگاه تست تشخیص ویروس کرونا در یزد خبر داد و گفت: از فردا شنبه آزمایش‌های تخصصی تشخیص ویروس کرونا در آزمایشگاه مرکز تحقیقات ژنتیک بیمارستان شهید صدوقی یزد انجام می‌شود.

او با بیان اینکه جواب نمونه‌های ارسالی بیماران مشکوک به کرونا به تهران به دلیل ازدحام نمونه‌ها از استان‌های دیگر با تاخیر اعلام می‌شد، افزود: راه‌اندازی این آزمایشگاه در یزد پروسه انجام آزمایش تا رسیدن به پاسخ را به کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌رساند.

دهقانی تصریح کرد: پنج دستگاه تست بیماری کرونا در کشور وجود دارد، از این تعداد یک دستگاه توسط شهرداری یزد خریداری شده است.

او گفت: این دستگاه قابلیت‌های زیادی دارد و پس از عبور از این بحران نیز کاربرد‌های مؤثری در حوزه بهداشت و درمان استان یزد خواهد داشت.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد  تاکید کرد: شهروندان از رفت و آمد‌های غیر ضروری اجتناب و از اجتماعات دوری کنند، دست‌های خود را مرتب با صابون مایع شسته و بهداشت فردی را رعایت کنند.

دهقانی گفت: تاکنون در این استان هفت نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد  سه نفر  فوت کردند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار