رئیس سازمان جهانی بهداشت از سرعت ۱۷ برابری رشد ویروس کرونا در خارج از چین، محل اولیه شیوع این ویروس خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان جهانی بهداشت با اشاره به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا در کشور‌های مختلف جهان اعلام کرد به رغم اینکه ویروس «کووید-۱۹» از چین آغاز شده است، سرعت انتشار آن در کشور‌های دیگر ۱۷ برابر سریعتر است.

در حال حاضر، شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به این ویروس در سراسر جهان به بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ نفر و تعداد مبتلایان آن به ۹۸ هزار نفر رسیده است.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرده است به همه کشور‌ها برای مقابله با این ویروس کمک می‌کند.

دکتر «تدروس آدهانوم گبرسیوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت، با اشاره به سرعت ۱۷ برابری شیوع ویروس کرونا در خارج از چین گفته است:«هم اکنون زمان آموزش نیست و هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست ما حق نداریم تسلیم شویم و تا زمانی که این ویروس تحت کنترل نباشد خواهیم جنگید.»

ویروس کرونا نخستین بار در اواخر دسامبر در شهر ووهان چین دیده شد و علی‌رغم تمهیدات دولت این کشور به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. شمار کشور‌های درگیر شیوع ویروس کرونا به بیش از ۸۰ کشور رسیده است. تعداد مبتلایان به این ویروس تاکنون ۹۸ هزار و ۴۲۴ مورد، مرگ و میر ناشی از آن ۳ هزار و ۳۸۶ مورد و تعداد بهبودیافتگان ۵۵ هزار و ۶۳۸ مورد بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار