مدیر کل گمرکات گلستان خبر داد؛

جلوگیری از ورود کامیون‌های صادراتی به ترکمنستان

مدیر کل گمرکات گلستان گفت: ترکمنستان به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا از پذیرش کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی از مرز اینچه برون، خودداری کرده و اجازه عبور نمی‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سیدابراهیم حسینی مدیر کل گمرکات گلستان گفت: کشور ترکمنستان از هفته گذشته به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا، از پذیرش کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی از مرز اینچه برون، خودداری کرده و اجازه عبور کامیون‌ها صادراتی و ترانزیتی را نمی‌دهد.

وی افزود: هم اکنون ۲۰ ماشین از ترکیه، ۲۰ ترانزیت که بار خود را در محوطه گمرک تخلیه کرده و ۶۰ واگن پشت مرز باقی مانده و ترکمنستان آن‌ها را پذیرش نکرده است.

حسینی با بیان اینکه اکثر این ماشین‌ها از ترکیه و یا بندرعباس آمده و مقصد آن‌ها ترکمنستان و قزاقستان است، گفت که بار این‌ها خشک بوده و ماندن آن‌ها زیاد دردسر ایجاد نمی‌کند.

وی ادامه داد: کشور ترکمنستان تنها کشور مقصد کالای صادراتی ما نیست و به کشور‌های دیگر همچون افغانستان و عراق هم صادرات داریم بنابراین صادرات ما زیاد کاهش پیدا نکرده است.

حسینی با بیان اینکه کالا‌های صادراتی واگن‌ها هم سیمان و پروفیل و کالای خشک بوده است، گفت: ما آمادگی داریم که اگر کشور ترکمنستان بار و کامیونی بفرستد دریافت کنیم.

وی با اشاره یه ضدعفونی و سمپاشی گمرک و مرز، عنوان کرد: مقرر شده روز دوشنبه جلسه‌ای با طرف ترکمنستانی در مرز برگزار شده و امیدواریم که این مشکل حل شود.

حسینی توضیح داد که قبل از این محدودیت، روزانه به طور میانگین ۸۰ دستگاه کامیون و تریلی ترانزیت از مرز اینچه‌برون گنبدکاووس بین دو کشور تردد می‌کردند.

مدیرکل کمرگات گلستان همچنین بیان کرد که حمل و نقل مسافر هم از حدود دو ماه گذشته به دلیل اعمال محدودیت ترکمنستان انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.