شهردار ایذه از محرومیت این شهرستان از خودروی مه پاش برای ضدعفونی کردن و گند زدایی معابر به منظور مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامحسین اسدی شهردار ایذه گفت: ایذه به عنوان شاهراه اتصال خوزستان به استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و مرکز کشور، از خودروی مه‌پاش محروم است.

او بیان داشت: ما در خط مقدم مقابله با شیوع ویروس کووید ۱۹ در حال مبارزه هستیم و یک هفته به صورت شبانه کار ضد عفونی معابر و اماکن عمومی با تلاش کارکنان نیرو‌های شهرداری ایذه در حال انجام است.

اسدی با انتقاد از محرومیت ایذه از خودروی مه‌پاش برای تسهیل در روند ضد عفونی کردن معابر و اماکن اظهار کرد: در سال جاری ۱۸ خودروی مه‌پاش بین شهرداری‌های استان خوزستان توزیع شد که با کم کاری‌های صورت گرفته این امکان برای‌ای شهرستان مهیا نشده است.

این مقام مسئول افزود: این خودرو‌های مه‌پاش در سه ماهه نخست سال جاری و در دوره‌ای توزیع شده‌اند که شهرداری ایذه با سرپرست اداره می‌شد.

شهردار ایذه ادامه داد: ما برای ضدعفونی کردن معابر با همکاری شهردار و فرماندار هفتکل ۲ شب از خودروی مه‌پاش این شهرداری استفاده کردیم، چرا نباید شهر بزرگ ایذه از این وسیله بهره‌مند باشد؟

او بیان کرد: اگر این خودرو در اختیار شهرداری ایذه قرار بگیرد، برای ضدعفونی کردن ورودی‌های استان و روستا‌ها نیز از آن استفاده خواهیم کرد، سلامت مردم استان باید در اولویت ما باشد.

عبدالحسین اسدی با درخواست از مدیریت بحران استانداری و سایر ارگان‌های مربوطه برای تأمین این خودرو برای ایذه گفت: خواهش می‌کنیم که ایذه را در اولویت قرار دهند، زیرا این شهرستان یکی از ورودی‌های مهم خوزستان قلمداد می‌شود و پیشگیری از شیوع کرونا در این شهر ارتباط مستقیم با سلامت مردم کل استان دارد.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ و میر آن تاکنون بیش از سه درصد گزارش نشده است.

این ویروس که با منشا چین پیدا شده یک ویروس ناشناخته است و در حال حاضر تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.