شهردار کرمان گفت: شهرداری کرمان با بسیج امکانات شهری، دو اقدام جدی را در دستور کار خود گذاشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان گفت: در حوزۀ عملیات اجرایی هم، علاوه بر ضدعفونی و گندزدایی مداوم تمام ساختمان‌های متعلق به شهرداری، به‌ویژه مناطق پنج‌گانۀ شهرداری که مراجعات مردمی زیاد است، اماکن عمومی شهر ازجمله بازار، ایستگاه‌های اتوبوس، تاکسی‌ها، پایانه مسافربری، پل‌های عابر پیاده، محدودۀ بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، مبلمان شهری، پارک‌ها، غسالخانه وغیره هر روز ضدعفونی می‌شود.

او ادامه داد: تمام حوزه‌های شهرداری کرمان به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند تا این آلودگی هرچه کمتر منتقل شود.

شهردار کرمان در خصوص کاهش مراجعات مردمی به شهرداری کرمان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: عمدۀ مراجعات مردمی به مناطق پنج‌گانه برای دریافت پاسخ استعلام و عدم خلاف، جهت انتقال سند است که مردم می‌توانند این کار را به سال آینده موکول کنند.

عالم‌زاده با بیان این‌که برخی مردم اصرار دارند هم‌اکنون برای دریافت پاسخ استعلام و عدم خلاف مراجعه کنند، گفت: اگر ما درخواست شهروندان را پاسخ ندهیم، برای شهرداری مشکلات حقوقی ایجاد می‌شود؛ چراکه ممکن است خریدار و فروشنده دچار مشکل شوند.

مردم عوارض خود را فروردین پرداخت کنند

او افزود:، اما در زمینۀ پرداخت عوارض، چون در اسفندماه تخفیف نداریم و تخفیف‌ها از فروردین‌ماه شروع می‌شود، مردم می‌توانند عوارض خود را سال آینده پرداخت کنند.

شهردار کرمان افزود: در خصوص پرداخت عوارض مربوط به خودرو و نوسازی نیز، به شورای اسلامی شهر پیشنهاد داده‌ایم تا مجوز دهند که اگر مردم به‌جای آخر امسال، اردیبهشت یا خردادماه سال آینده مراجعه کنند، مشمول جریمه نشوند که با توجه به همکاری شورای اسلامی شهر کرمان با شهرداری و هم‌چنین ضرورت اندیشیدن تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، قطعا شورای اسلامی شهر کرمان با این پیشنهاد موافقت خواهد کرد.

عالم‌زاده در خصوص حضور مردم در کمیسیون‌های ماده ۷۷ و ماده ۱۰۰ گفت: نمی‌توانیم شهرداری و یا حتی برخی از واحد‌های شهرداری را تعطیل کنیم؛ چراکه به‌طور مثال کسی که می‌خواهد پایان‌کار بگیرد، باید به کمیسیون ماده ۱۰۰ مراجعه و جرایم مربوط را پرداخت کند تا بتواند سند را در اختیار بانک بگذارد و مشمول جریمۀ تأخیر نشود؛ بنابراین، اگر ما کار‌ها را تعطیل کنیم، ضرور و زیان متوجه شهروندان خواهد شد.

شهردار کرمان در خصوص تشکیل ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرداری کرمان هم گفت: پس از نخستین جلسه‌ای که به‌عنوان ستاد مقابله با ویروس کرونا در استانداری تشکیل شد، ما هم در شهرداری، ستاد مقابله با کرونا را تشکیل دادیم.

عالم‌زاده افزود: از همان ابتدا، ستاد مقابله با کرونا در شهرداری، فعالیت خود را شروع کرد و همکارانم در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی و خدمات شهری، اقدامات مربوط به فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان و هم‌چنین ضدعفونی اماکن عمومی را به‌طور ویژه در دستور کار قرار دادند و حوزۀ معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری هم ضدعفونی اماکن اداریِ شهرداری را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار