ملخ‌ها پس از حمله به زمین‌های کشاورزی شرق آفریقا و هند اکنون از کویری در جنوب‌غربی پاکستان وارد این کشور شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خلیج تایمز، بنابر گزارش سازمان ملل متحد باران‌های شدید باعث افزایش شمار ملخ‎‌ها در شبه‌جزیره عربستان شده و ملخ‌ها پس از حمله به زمین‌های کشاورزی شرق آفریقا و هند اکنون از کویری در جنوب‌غربی پاکستان و مرز با ایران وارد این کشور شده‌اند.

کشاورزان پاکستانی در حال مبارزه با بدترین حمله ملخ‌ها در سه دهه گذشته هستند. از بین رفتن محصولات کشاورزی به افزایش بهای این محصولات در بازار منجر شده است.

این بحران به‌قدری وخیم است که دولت این کشور وضعیت قرمز اعلام کرده و از جامعه جهانی کمک خواسته است. مقامات ایالت سند نگرانند که حمله ملخ‌ها در ماه‌های آینده محصول پنبه این بخش را از بین ببرد.

اتاق کشاورزی سند گفته تاکنون بیش از نیمی از محصولات شهر بندری کراچی از بین رفته‌ است.

یکی از مقامات کشاورزی پنجاب نیز اعلام کرد: «در طول فعالیت کاری خود در این سمت چنین حمله‌ای را ندیده بودم. مقامات محلی عملیات آفت‌کشی را آغاز کرده‌اند.»

کشاورزی از این ایالت گفت: ما روزی دو بار آفت کشی را انجام می‌دهیم، اما این کار آرام انجام گرفته و وقت‌گیر است و تا زمانی که ملخ‌ها را در یک زمین از بین ببریم آن‌ها محصولات زمین دیگری را نابود کرده‌اند.

علاوه‌براین محصولات آفت‌کشی که در اختیار قرار می‌گیرند خطرناک هستند و محصولات بعد از ازبین رفتن ملخ‌ها نیز غیرقابل استفاده می‌باشند.

به منظور اقداماتی در این زمینه گروهی از کارشناسان چینی به پاکستان اعزام شده‌اند و مقامات پاکستانی گفته‌اند پکن می‌تواند اسپری هوایی آفت‌کشی هم در اختیارشان قرار دهد.

پیش از این نیز اخباری مبنی بر ارسال تعداد زیادی اردک برای ازبین بردن ملخ‌ها به پاکستان از سوی چین منتشر شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار