معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین از بازداشت ۲ نفر به اتهام اخلال در شبکه توزیع و نظام اقتصادی و معرفی آن‌ها به زندان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،  مهدی، ولی زاده معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دادستانی و تعزیرات حکومتی با بازدید‌های مستمر در موضوع احتکار اقلام و لوازم بهداشتی، ۳ انبار خانگی را کشف و ۲ نفر را هم که اقلام بهداشتی را به استان‌های دیگر به قصد گرانفروشی قاچاق می‌کردند، بازداشت کردند.

به گفته، ولی زاده، این دو نفر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به زندان معرفی شدند.

او  به مجازات قانونی محتکران اشاره و هشدار داد: بر اساس ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی، در صورتی که اخلال در شبکه توزیع و نظام اقتصادی به صورت گسترده انجام شود و نظم اقتصادی را مختل کند، مجازات افساد فی الارض در انتظار آن‌ها خواهد بود و در صورت قطعیت به مجازاتی همچون اعدام محکوم خواهند شد.

این مقام قضایی استان گفت: اقدامات مختلفی به منظور پیشگیری و جلوگیری از شیوع این ویروس از سوی قوه قضاییه برنامه‌ریزی و طراحی شده است و بر اساس بخشنامه معاون اول قوه قضاییه، عدم حضور مردم برای معرفی شهود، ادای اظهارات، بیان دفاعیات، پیگیری پرونده و اعتراض به آراء و قرار‌ها موجه خواهد بود و شهروندان می‌توانند لوایح خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به شعب رسیدگی ارسال کنند.

ولی زاده افزود: دستگاه قضایی با استقرار بازرسان بر روند تولید و توزیع اقلام بهداشتی نظارت دارد و دستگاه‌های متولی نیز مکلفند نظارت‌های خود را تشدید کنند تا از تخلفات احتمالی جلوگیری شود .

او اضافه کرد : بدون شک برخورد دستگاه قضایی با متخلفان شبکه تولید، توزیع و عرضه و همچنین محتکران اقلام و لوازم بهداشتی سخت و بدون اغماض خواهد بود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات این حوزه سریعاً موارد را از طریق سامانه پیامکی به شماره ۰۹۳۹۲۶۵۸۰۰۶ به دادستانی اعلام کنند.

ولی زاده در ادامه توصیه کرد: یکی از راهکار‌های مهم جلوگیری از شیوع این بیماری رعایت بهداشت فردی و عمومی است و از مردم خواستاریم حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند و از حضور غیرضروری در اماکن و معابر پر رفت و آمد، شلوغ و تجمعات جدداً خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.