برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا افراد از بازارگردی خودداری کنند.

جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت  و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا افراد بی جهت بیرون نروند و بازارگردی نکنند، گفت:در شرایط فعلی در خانه ماندن بهترین اقدام برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا است.

او افزود: اگر شهروندان قصد خرید ضروری دارند در سریع‌ترین زمان به محل خرید مراجعه و به منزل خود برگردند.

جوانیان، گفت: اگر افراد کار‌های فوری ندارند ماندن در خانه بهترین اقدام برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا است.

او افزود:چون این یک ویروس تنفسی است در داخل ترشحات وجود دارد که می‌تواند در جریان سرفه و عسطه و حتی کسانی که عادت به زدن انگشت به دهان دارد دست‌ها را آلوده کند.

جوانیان با بیان اینکه شستن دست‌ها مرتب باید انجام شود، گفت:افراد هنگام سرفه و عطسه از دستمال استفاده و حتما دستمال را در یک سطل درب دار قرار داده و از دور انداختن در گوشه و کنار و فضای باز خودداری شود.

او افزود:چون این ویروس از طریق انسان به انسان منتقل می‌شود توصیه می‌شودافرادی که علایم سرماخوردگی، تب و درد بدن دارند خود را در داخل منزل قرنطینه کنند.

جوانیان گفت:اتاق فرد قرنطینه شده باید تهویه و پنجره مناسبی داشته باشد و هر چند وقت پنجره باز و بسته شود تا هوای اتاق مناسب باشد.

او افزود: اگر علایم فرد تشدید پیدا کرد و بیشتر از ۴۸ ساعت ادامه داشت حتما از طریق تماس تلفنی با پزشک خانواده برای ویزیت مراجعه کنند و اگر پزشک صلاح دانست بیمار را به بیمارستان ارجاع می‌دهد.

جوانیان گفت:اگر کسانی که دیر متوجه بیماری کرونا شدند و حال عمومی آن‌ها به گونه‌ای است که تنفس آن‌ها سخت شده این افراد باید بلافاصله به بیمارستان بروند.

او افزود: افراد ماسک‌های خود را در شهر رها نکنند تا افرادی که در جمع آوری زباله فعالیت می‌کنند نیز آلوده نشوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل، افزود:هر قدر تعداد ازدحام‌ها کمتر شود از گسترش ویروس میتوانیم جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار