رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های هواشناسی، وزش باد‌های شدید و سرد شمال تا سه شنبه جریان دارد.

هواشناسی سیستان و بلوچستان اطلاعیه جوی صادر کردعلی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با اشاره به صدور اطلاعیه جوی شماره ۵۶ این اداره کل اظهار داشت: وزش این باد‌ها در شمال استان متمرکز است، اما با شدت کمتر در نوار شرقی و مرز غربی استان نیز روی خواهد داد.

او  ادامه داد: خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا، تشکیل توده گردوغبار و نفوذ آن به نواحی جنوبی‌تر و اختلال در تردد برخی محور‌های مواصلاتی منتهی به شمال استان از پیامد‌های وزش باد در استان است.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در زمان غبار آلود شدن هوا از تردد در فضای باز خودداری شود و تا حد امکان از فعالیت‌ها در ارتفاعات پرهیز شود.

ملاشاهی ادامه داد: ریزش هوای سرد از عرض‌های بالاتر به استان سبب کاهش دمای هوا نیز می‌شود به نحوی که انتظار می‌رود در روز‌های آینده کمینه دمای هوا در زاهدان به محدوده صفر درجه سلسیوس نیز برسد.

او  تصریح کرد: صبح امروز در نتیجه تأثیر جریانات شمالی، دمای هوا ۱۴ شهر استان نسبت به ۴۸ ساعت گذشته کاهش یافت که بیشترین کاهش با مقدار ۸ درجه سلسیوس در زاهدان و نصرت آباد روی داده است.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: هم اکنون سرعت وزش باد در زابل ۷۶ کیلومتر بر ساعت است که شعاع دید افقی را به ۲۰۰۰ متر کاهش داده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار