مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

ابلاغ عملیات فرهنگی مقابله با کرونا

حجت‌الاسلام علی شکری از ابلاغ دستورالعمل عملیات فرهنگی مقابله با کرونا در سطح جامعه خبر داد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی نقش مهمی در کاهش مخاطرات کرونا دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه عملیات فرهنگی مقابله با کرونا ابلاغ‌شده است، گفت: بسته عملیاتی مقابله فرهنگی با کرونا باهدف مقابله هوشمندانه به آثار این پدیده، شناخت کامل آن، تدوین راهکارها، ارتقای روحیه مردم، امیدبخشی، حمایت از فعالان حوزه سلامت، بهداشت و درمان، فرهنگی و غیره ابلاغ‌شده است.

او بابیان اینکه مواجهه صحیح با اخبار و اطلاع‌رسانی‌ها، تقویت فرهنگ پیشگیری در بهداشت و سلامت، حمایت افزون از حرکت‌های مردمی عرصه فرهنگ، اطلاع‌رسانی شفاف، مستمر، و بلا واسطه، آشکارسازی مستمر خلاف‌گویی و حرکت‌های خصمانه دشمنان و مدیریت حداکثری فضای مجاری دروغ‌پراکنی و تلاش برای انسداد آن‌ها در این بسته گنجانده‌شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه مقابله با کرونا در این بسته عملیاتی در زمینهٔ ارتقای سواد رسانه‌ای و اقدامات فرهنگی این حوزه نیز تعریف‌شده است، بیان کرد: نشاط در فراغت خانواده، مقابله با جریانات شایعه، تعاون و همکاری مردم و مسئولان در سایه مقابله با ضعف باورمندی و عدم رعایت برخی توصیه‌های بهداشتی و ایمنی ازجمله دیگر مواردی است که در این بسته گنجانده‌شده است.

شکری بابیان اینکه امروز جامعه با مسائلی مانند به وجود آمدن روحیه کسلی و تنبلی و عدم جنب‌وجوش و سرزندگی روبرو است، تأکید کرد: ارتباطی مناسب در ارتباط طولانی میان اعضای خانواده به رفع این امر کمک می‌کند.

او بابیان اینکه دیگر موضوعی که امروز به آن مبتلا هستیم ابهام نسبت به آینده و سرانجام موضوع، عدم به‌کارگیری صحیح از ظرفیت‌های مردمی و بسیج، تعاون و همکاری مردم است، ابراز کرد: تعاون و همدلی در حوزه مقابله فرهنگی با کرونا از آن دست مسائلی است که باید به آن باور داشت همچنین در این راه می‌توان به انتشار موارد بهبود و اقدام مثبت در کنترل ویروس پرداخت و از بدبین شدن افراد نسبت به یکدیگر و ناقل خاموش دانستن اطرافیان و غیره پرهیز کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان به تبدیل نقش منفعل اعضای خانواده به نقش فعال و تولیدکننده در این مدت نیز اشاره کرد و گفت: باید تلاش کرد تا آموزش مهارت‌های لازم برای سپری کردن اوقات فراغت در خانه مثل برگزاری مسابقات و پویش‌های تولید محتوای مجازی در موضوعات مختلف را انجام داد.

شکری ابراز کرد: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و برگزاری مسابقات و پویش‌های کتاب‌خوانی که در این بستر می‌توان به معرفی و ترویج برنامه‌های مفید در فضای مجازی برای استفاده خانواده و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های مجازی رایگان ویژه اقشار مختلف مردم، پرداخت.

او گفت: امید و نشاط اجتماعی در مقابله با کرونا، آگاهی بخشی درباره شیوه‌های مقابله با کرونا و نقد حرکات زشت مانند احتکار ماسک، اخبار جعلی در کنار دیگر اقدامات در ابلاغیه مقابله فرهنگی با کرونا مورد تأکید قرارگرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در خاتمه بیان کرد: تبیین الگوی اسلامی مقاومت در کنار تقدیر از آنانی که در خط نخست و مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند از دیگر مباحثی است که باید مدنظر نهاد‌های فرهنگی باشد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.