مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا قزوین از راه‌اندازی ایستگاه‌های غربالگری برای مقابله با کرونا در معابر عمومیشهر قزوین و مبادی ورودی شهر‌های این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سیدحسین بی‌نیاز مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا قزوین گفت: تیم‌های داوطلب هلال احمر با استقرار در برخی نقاط شهری اقدام به تب سنجی داوطلبانه شهروندان می‌کنند و همچنین در مبادی ورودی شهر‌های استان نیز از مسافران علاوه بر تب‌سنجی، آموزش‌های اولیه برای مقابله با کرونا  صورت می‌گیرد.
بی نیاز اضافه کرد: اقدامات نهایی برای راه‌اندازی بیمارستان سیار قزوین در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین نیز صورت گرفته است و این مرکز از امروز به صورت رسمی در حوزه درمانی جهت مقابله با ویروس کرونا وارد عمل خواهد شد.

او با بیان اینکه به جز یک نفر، مابقی فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در قزوین افراد بالای ۸۰ سال بوده اند، تصریح کرد: این مساله بیانگر آن است که خانواده‌ها باید توجه کنند که افراد سالمند و بیماران زمینه‌ای بیش از سایر گروه‌های هدف در معرض خطر این ویروس قرار دارند و به همین لحاظ مراقبت از آنان بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسوول اطلاع‌رسانی خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش شبانه‌روزی و بی‌وقفه پرسنل و کادر درمانی استان قزوین جهت مبارزه با ویروس کرونا و درمان بیماران ناشی از این بیماری و خستگی مفرط آنان، از دستگاه‌هایی مانند سپاه، ارتش و آموزش و پرورش که دارای افراد آموزش دیده پزشکی در این زمینه هستند خواسته شده تا نیرو‌های خود را برای مقابله با این بیماری در اختیار کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین قرار دهند.

او اضافه کرد: از تمامی اداراتی که امکان ارایه خدمات الکترونیکی برای آنان فراهم است خواسته شده است تا خدماتشان را به صورت دورکاری ارایه دهند و برخی دستگاه‌ها نیز موضوع پرداخت‌ها را به عقب بیاندازند.

بی‌نیاز به شهروندان نیز توصیه کرد بیشتر زمان خود را در منزل بگذارنند و از حضور در اماکن پرتجمع مانند بازار و خرید از دستفروشان خودداری کنند.

او تاکید کرد: با توجه به وضعیت موجود و حفظ جان شهروندان، به خانواده‌هایی که عزیزان خود را این روز‌ها و به دلایل مختلف از دست می‌دهند نیز درخواست داریم تا ضمن پرهیز از برپایی اجتماع‌های عزاداری، جهت شادی روح اموات خود، هزینه برگزاری مراسم‌ها را برای کمک به درمان بیماران کرونایی اختصاص دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار