رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا کنون جواب آزمایش هیچ یک از نمونه‌های کرونا مثبت نبوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شامگاه در برنامه ساعت سلامت شبکه استانی سیمای بوشهر بیان کرد: ۶۰ نمونه تا کنون برای بررسی ابتلا به کرونا به آزمایشگاه مرجع فرستاده شده است که تا کنون جواب ۲۰ نمونه آمده و همگی منفی بوده است.

او افزود:اکنون ۲۸ بیمار تنفسی در بیمارستان شهدای خلیج فارس بیمارستان معین یا ریفرال بیماران تنفسی در بوشهر، بستری هستند که هیچ کدام بد حال نیستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: استان ما می‌تواند در بحث مقابله با کرونا نمونه باشد اگر مردم به نکات بهداشتی بیشتر دقت کنند.

مردم هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند

کشمیری گفت: در چند وقت اخیر تصمیم‌های خوبی گرفته شده و ۱۷۰ مصوبه در استان داشته‌ایم مانند تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، کاهش ساعت کاری ادارات، لغو نمایشگاه‌ها و رویداد‌های فرهنگی و ورزشی.

او با انتقاد از برخی رفتار‌های مردم بیان کرد: جدیتی در مردم برای رعایت نکایت بهداشتی به منظور پیشگیری از کرونا نمی‌‎بینیم و باید توجه کرد که اگر بیماری شیوع یافت از دست کاری ساخته نیست، زیرا تصاعدی افزایش می‌یابد.

مسئولانه برخورد کنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: در این شرایط همه ما وظیفه داریم مسئولانه برخورد کنیم. باید موارد بهداشتی را رعایت کنیم. در خانه بمانیم. کمتر از خانه خارج شویم. هوای همدیگر را داشته باشیم هوای کسانی که بیشتر در معرض خطرند، مانند سالمندان، کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی و عروقی و دارای نقص ایمنی.

کشمیری باز هم از مردم خواست که شست‌وشوی مرتب دست‌ها و ضد عفونی کردن سطوح را جدی بگیرند و یادشان باشد که اگر می‌خواهند از الکل برای ضدعفونی استفاده کنند الکل طبی ۷۰ درصد باشد نه صنعتی.

او گفت: اکنون الکل طبی در استان هم تولید می‌شود و با کاهش التهاب بازار، شرایط توزیع بهتر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: برای ضدعفونی سطوح در خانه می‌توان از مایع سفید کننده و آب به نسبت یک به ۱۰۰ یا یک به ۵۰ استفاده کرد. یعنی یک استکان سفید کننده را با ۱۰۰ یا ۵۰ استکان آب مخلوط کرد. اما برای ضدعفونی کردن سطوح در مکان‌های عمومی مانند ادارات و بانک‌ها باید غلظت ماده سفید کننده بیشتر باشد به طور مثال نسبت آن به آب یک به ۱۰ باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.