رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: اسپری کردن مواد گندزدا در فضای بسته خطرناک است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، اسپری کردن مواد گندزدا در فضای بسته را خطرناک دانست و تأکید کرد: باید امکان تهویه مناسب در حین گندزدایی و بعد از آن تا خشک شدن کامل سطوح فراهم باشد.

او افزود: همان گونه که تا کنون به اطلاع مردم استان رسیده است، انتقال ویروس کرونا می‌تواند از طریق تماس دست انسان با سطوح آلوده به «ریزقطرات» تنفسی بیماران، به افراد سالم منتقل شود.

جزایری اضافه کرد: از این رو، یکی از راه‌های قطع کردن زنجیره انتقال عامل بیماری، ضد عفونی کردن سطوح اشیای مختلف با مواد گندزدا است.

او ادامه داد: کلیه مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در سراسر استان روزانه اقدام به توزیع کلر یک درصد و آب ژاول می‌کنند و شهروندان می‌توانند مواد یاد شده را همراه با دستورالعمل مصرف آن‌ها با مراجعه حضوری به واحد‌های یاد شده دریافت کنند.

جزایری افزود: یکی از در دسترس‌ترین مواد قابل استفاده برای گندزدایی سطوح، وایتکس خانگی (مایع سفید کننده) است که باید آن را به نسبت دو قاشق غذاخوری در یک لیتر آب سرد حل کرده و بر روی سطوحی که مورد تماس و در معرض آلودگی قرار می‌گیرند (مانند سطح میز، کابینت، دستگیره درب‌های ساختمان‌ها و خودروها) به صورت روزانه اسپری کنید و اجازه دهید محلول پاشیده شده به صورت خود به خود خشک شود.

او گفت: همچنین می‌توان از الکل ۷۰ درصد نیز مانند محلول وایتکس استفاده کرد.

جزایری اضافه کرد: در صورتی که الکل ۹۶ درجه در اختیار دارید به نسبت یک پیمانه الکل و سه پیمانه آب جوشیده سرد شده مخلوط کنید تا غلظت ۷۰ درصد به دست آید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار