کالا‌های بهداشتی در گروه یک کالا‌های ضروری قرار گرفتند و مشمول کنترل قیمت، مبارزه با احتکار، گرانفروشی و اختفاء می شوند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛ طبق اطلاعیه این سازمان کالا‌های بهداشتی و ضدعفونی کننده در گروه یک کالا‌های اساسی و ضروری قرار گرفته و مشمول کنترل قیمت، مبارزه با احتکار، گرانفروشی و اختفاء است.

این سازمان علاوه بر مصوبه کارگروه تنظیم بازار به همه سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ابلاغ نموده با قید فوریت انبار‌های مستقر در آن استان را که موجودی کالا‌های بهداشتی از قبیل، ماسک، الکل، مواد شوینده و ضدعفونی کننده را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نکرده اند شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند.

مطابق بند ۵-۱۶ ابلاغیه شماره ۳۲۲۳۸۷/۶۰ مورخه ۵/۱۲/۹۸ کارگروه تنظیم بازار، کالا‌های بهداشتی از جمله ماسک، الکل، شوینده‌ها و ضدعفونی کننده‌ها در گروه یک کالا‌های اساسی و ضروری قرار گرفته و مشمول کنترل قیمت، مبارزه با احتکار، گرانفروشی، اختفاء و. قرار گرفته و عدم ثبت موجودی کالا‌های مذکور در سامانه جامعه انبار‌ها به منزله احتکار محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه این محصولات در زمره اقلام مشمول قرار گرفته اند کلیه واحد‌های تولیدی، توزیعی و.. مکلف به ثبت موجودی خود در سامانه جامع انبار هستند.

این گزارش حاکیست؛ بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها موظفند با قید فوریت انبار‌های مستقر در آن استان که موجودی کالا‌های فوق الذکر را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت نکرده اند را شناسایی و نتیجه به فوریت در اختیار مقامات قضایی استان قرار گرفته تا کالا‌های مذکور در اختیار شبکه‌های منتخب تعریف شده وزارت بهداشت قرار گیرد.

در مواردی که موجودی این اقلام در سامانه‌های مورد نظر ثبت گردیده باشد براساس نوع کالا، توزیع باید در شبکه‌های تعریف شده و برابر سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا انجام صورت پذیرد.

این سازمان از همه هموطنان عزیز تقاضا می‌نماید در صورت مشاهده هرگونه انبار مشکوک به نگهداری کالا و احتکار را از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها گزارش دهند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار